از iPhone 4S تا iPhone X؛ از شیوه هک‌کردن صدها میلیون آیفون نام برده شد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر از iPhone 4S تا iPhone X؛ از شیوه هک‌کردن صدها میلیون آیفون نام برده شد
از iPhone 4S تا iPhone X؛ از شیوه هک‌کردن صدها میلیون آیفون نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس امنیت اطلاعاتی از شیوه هک‌کردن صدها میلیون آیفون تولید‌شده از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۷، نام برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ArsTechnica، کارشناس امنیت اطلاعاتی تحت نام مستعار axi0mX از شیوه هک‌کردن آیفون‌هایی که روی پروسسر Apple A5  تا A11        کار می‌کنند و از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۷ تولید و عرضه شده اند، نام برد.

ابزاری تحت نام Checkm8 از آسیب‌پذیری در سیستم Apple Bootrom (SecureROM) استفاده می‌کند. این نخستین کودی است که در هنگام روشن‌نمودن آیفون به کار گرفته می‌شود و اجازه دسترسی به آیفون را می‌دهد. بدین ترتیب، شرکت اپل راه دیگری برای برطرفی این آسیب‌پذیری، به جز تبدیل فزیکی پرزه‌جات ندارد، به همین دلیل تمام آیفون‌های قدیمی در معرض خطر آن قرار دارند.

axi0mX  در صفحه توییتر نوشته است: "این خطر صدها میلیون دستگاه  iOS به خصوص اکثریت مدل‌های iPhone  و  iPadرا تهدید می‌کند: از آیفون iPhone 4S الی iPhone 8 و iPhone X".

axi0mX در مصاحبه با ArsTechnica خاطر نشان ساخته است که این هک‌کردن فایده‌ی نه چندانی به هکر‌هایی که تلاش دارند اطلاعات کاربران را کسب کنند، ندارد "اما احتمال می‌رود که هکرها اهداف دیگری داشته باشند، در این صورت آنها می‌توانند فایده‌یی بدست آورند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала