رونمایی از موشک جدید باور نکردنی چین در رژه نظامی ارتش

© AP Photo / Andy Wong رونمایی از موشک جدید باور نکردنی چین در رژه نظامی ارتش
  رونمایی از موشک جدید باور نکردنی چین در رژه نظامی ارتش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش چین در رژه نمایشی ویژه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو از موشکی اتمی رونمایی کرد که می‌تواند ظرف نیم ساعت هدف خود را در امریکا منهدم کند.

 به گزارش اسپوتنیک، ارتش چین در رژه نظامی به مناسبت هفتادمین سالگرد گرامیداشت از تأسیس جمهوری خلق چین، موشك كروز استراتژیك مافوق صوت جدید( DF-100 "دونگ فنگ-100) یا CJ-100 را رونمایی کرد.

چین روز سه‌شنبه بزرگترین رژه نظامی در تاریخ خود را برگزار کرد، که در آن تقریباً 15 هزار سرباز ارتش آزادیبخش خلق چین، 580 قطعه تجهیزات، 160 هواپیما و بالگرد شرکت داشتند.

اطلاعات منشر شده در رسانه ها می رساند که موشک های جدید چین می تواند بر سیستم های دفاعی موشکی ایالات متحده غلبه نموده و  از راه دور  قابلیت رسیدن به اهداف را دارد.

امریکا یکی از رقبای اصلی نظامی و تجاری چین محسوب می‌شود و از زمان آغاز ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» تنش‌ها میان دو کشور افزایش یافته است.

چین در رژه امروز بسیاری از دستاوردها و توانمندی های نظامی خود از جمله موشک های هسته ، موشک هایهایپرسونیک، تانک های عظیم، هواپیما ها و بسیاری دیگر از تجهیزات و تسلیحات های نظامی ناشناخته را به نمایش گذاشت.

در مراسم امروز بعد از سخنرانی «شی جین پینگ» دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری و رییس کمیته نظامی مرکزی چین، آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در میدان «تیان آن من» شهر پکن برگزار شد.  

این مراسم ابتدا با شلیک 70 گلوله توپ با هدف ادای احترام به شهدا و جان باختگان انقلاب چین آغاز شد و به دنبال آن ده ها هزار نفر یک صدا سرود ملی این کشور را خواندند و سپس آیین بر افراشتن پرچم ملی برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала