چرا جنرال انگلیس با روسیه اعلام جنگ کرد؟

© AFP 2023 / Fabrice Coffrini چرا جنرال انگلیس با روسیه اعلام جنگ کرد؟
  چرا جنرال انگلیس با روسیه اعلام جنگ کرد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لندن از ‌چندی ‌پیش فرضیه حمله سایبری روسیه به زیرساخت‎های انگلیس را پیش کشیده و حالا برپایه همین حدس‌و‎گمان‎ها خود را آماده مقابله‌به‌مثل می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن گفت، ساختارهای دفاعی انگلیس برای توجیه تهدید های غیر واقعی، خواستار افزایش  بودجه شده اند.

بر اساس گزارش، دیپلمات های این کشور به سخنان نیک کارتر، رئیس ستاد دفاع انگلیس ، که پیش از این  در صحبت با نشریه The Telegraph گفته بود، این کشور به دلیل حملات سایبری از روسیه و سایر کشورها در واقع در یک جنگ روزانه زندگی می کند، واکنش نشان دادند.

سفارت روسیه در لندن می گوید: "سخنان فرمانده ارشد نظامی بریتانیا موضوعی نگران کننده است. در واقع ، او ادعا می کند که در شرایط کنونی، خط آشنا بین جنگ و صلح حذف شدنی است و خود جنرال به دلیل" افزایش رقابت بین قدرت های جهانی و مبارزات ایده بین دولت ها و بازیگران غیر دولتی "احساس جنگ می کند.

بریتانیا برای حمله سایبری علیه روسیه اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا برای حمله سایبری علیه روسیه اعلام آمادگی کرد

علاوه بر این، دیپلمات ها از این ادعای جنرال شگفت زده شده اند که گویا روسیه و چین با تفسیر استانداردهای بین المللی خود، "مبانی اخلاقی و حقوقی اعمال مقررات درگیری مسلحانه" را زیر سؤال برده اند. این جنرال انگیس معتقد است که روسیه "تهدید جدی تری نسبت به پنج سال قبل است".

پاول فلدمن، معاون پژوهشگاه مطالعات استراتژیک و پیش بینی های دانشگاه دولتی مسکو به نام "دوستی ملل"  دکترعلوم سیاسی، معتقد است که جنرال انگلیس باید به سخنان خود بهتر فکر کند.

به عقیده وی، بسیاری از نویسندگان اظهارات پرخاشگرانه، به سادگی متوجه قیمت  این کلمات نمی شوند.

گفتنی است رابطه انگلیس-روسیه از بعد از ماجرای اسکریپال، رو به وخامت گرائید. منبع آگاه از آمادگی سرویس جاسوسی انگلیس برای مقابله با هکرهایی خبر داد که به ادعای لندن از جانب روسیه حمایت می‌شوند و قصدشان این است که برای انتقام‌جویی از بابت ماجرای «اسکریپال»، اطلاعات محرمانه سیاستمداران و شهروندان عالیرتبه انگلیسی را افشا کنند.

اخیرا یکی از سرویس‌های جاسوسی انگلیس مدعی شده بود که به تلاش برای عیان کردن آنچه به‌زعم آنها رفتارهای غیرقابل‌پذیرش روسیه در حوزه سایبری است، ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала