ایجاد مرکز دیجیتالی در کمیسیون انتخابات برای بررسی جدول نتایج آرا

© Photo / IEC / IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که نخستین بار یک مرکز دیجیتالی را به‌منظور بررسی جدول نتایج آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد و آن‌را افتتاح کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کرده است که این کمیسیون نخستین بار یک مرکز دیجیتالی را به‌منظور بررسی جدول نتایج آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد و آن‌را افتتاح کرده است.

در اعلامیه‌ی این کمیسیون که امروز (دوشنبه، ۸ میزان) منتشر شده، آمده است که هدف از ایجاد این مرکز تأمین شفافیت در روند انتقال جدول نتایج آرای رأی‌دهندگان و جمع‌بندی نتایج انتخابات است.

در اعلامیه گفته شده است: «تصویر جدول نتایج محلات موجود در وسایل بیومتریک به این مرکز ارسال می‌گردد. ارقام جدول نتایج ثبت‌شده در  وسایل بیومتریک با جدول نتایجی که به‌شکل فزیکی به کمیسیون مواصلت می‌نماید، مقایسه و مطابقت داده می‌شود؛ تا صحت بودن جدول نتایج تضمین شده بتواند.»

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این تنها جدول نتایج وارده از ولایات را به‌شکل فزیکی دریافت و آن‌را در مرکز جمع‌بندی نتایج بررسی و داخل سیستم می‌کرد.

این کمیسیون گفته است که اکنون با فعال‌شدن این مرکز، می‌تواند تصویر جدول نتایج مراکز رأی‌دهی را با استفاده از وسایل بیومتریک نیز دریافت کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала