احتمال وقوع جنگ هسته ای میان هند و پاکستان

© AFP 2023 / NARINDER NANU احتمال وقوع جنگ هسته ای میان طالبان و پاکستان
احتمال وقوع جنگ هسته ای میان طالبان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسعود خان، احتمال جنگ وجود دارد و این جنگ 2.5 میلیون نفر را در سراسری جهان تحث تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، مسعود خان، رئیس بخش کشمیر تحت کنترل پاکستان می گوید که این احتمال وجود دارد، درگیری‌ها نظامی به جنگ هسته ای تبدیل شود.

او می افزاید که پاکستان در تلاش شروع جنگ نیست: « ما یک سناریوی واقع بینانه را پیش بینی می کنیم تا جامعه بین المللی بتواند مداخله کند و به هند فشار آورد و آن را قانع سازد که از اقدامات غیرقانونی خود را دست بکشد».

تیراندازی شدید بین نیروهای سرحدی پاکستان و هند - اسپوتنیک افغانستان
تیراندازی شدید بین نیروهای سرحدی پاکستان و هند

به باور وی، در صورت درگیری نظامی با هند، این جنگ بسیار کشنده خواهد بود، صدها میلیون نفر در جنوب آسیا کشته خواهند شد، این جنگ 2.5 میلیون نفر را در سراسری جهان تحث تاثیر قرار خواهد داد.

وی از جامعه جهانی و رهبری شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است، که باید مداخله كنند و اوضاع را از مجرای دیپلماتیک حل نمایند.

زمانیکه دولت هند در 5 ماه آگوست، خودمختاری جامو و کشمیر را لغو ساخت، این کار با واکنش تند پاکستان روبرو شد، هند و پاکستان قبلا سه بار بر سر کشمیر جنگیده اند، در حال حاضر هر دو کشور دارای سلاح هسته ای هستند.

پس از جدایی پاکستان از هند بریتانوی، جامو و کشمیر شامل ایالت های هند شد، نفوس اکثریت این ایالت‌ها را مسلمانان تشکیل می دهد، مقام‌های هندی، پاکستان را متهم به حمایت از جدایی طلبان این ایالت می کند، اسلام آباد این ادعاها را رد می کند و می گوید باشنده‌گان کشمیر به طور مستقل برای حقوق خود مبارزه می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала