ترامپ در آمریکا از کودتا خبر داد

© REUTERS / JONATHAN ERNST ترامپ در آمریکا از کودتا خبر داد
 ترامپ در آمریکا از کودتا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، روش استیضاح را که توسط دموکرات ها در کنگره آغاز شده، کودتا نامید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آغاز تحقیقات برای استیضاح طی توئیتری نوشت: «طبق چیز‌هایی که روز به روز دستگیرم می‌شود دارم به این نتیجه می‌رسم که اتفاقی که در حال رخ دادن است استیضاح نیست بلکه کودتا است.

ترامپ نوشت: «استیضاح من کودتایی با هدف ربودن قدرت مردم، رأی آن‌ها، آزادی‌شان، حقشان ذیل متمم دوم قانون اساسی، مذهبشان، دیوار مرزی‌شان و حق اعطا‌شده به آن‌ها به عنوان شهروند ایالات متحده آمریکا است».

به تازگی افشاگری ناشناس اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، پمپئو در تاریخ بیست‌وپنجم جولای در زمان تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور اوکراین حضور داشته و به درخواست ترامپ برای تحت فشار قرار دادن جو بایدن، رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گوش می‌داد.

در اول اکتبر، میچ مک کانل ، رئیس اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا، خاطرنشان کرد که مجلس عالی کنگره آمریکا در صورت رأی دادن به این موضوع در مجلس نمایندگان ، مجبور است موضوع عزل ترامپ از سمت خود را مطرح کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала