دختری که 2000 سال قبل در تووا روسیه "با آیفون" دفن شده است+ ویدیو

© Photo / Archaeology Fundدختری که 2000 سال قبل در تووا روسیه "با آیفون" دفن شده است
دختری که 2000 سال قبل در تووا روسیه با آیفون دفن شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در «آتلانتیدای روسی»، جمهوری تووا در جنوب سایبریا، کشف بی نظیر - دفن «دختر با آیفون» صورت گرفته است. این یافته باستان شناس سویدنی را که به طراحی مینیمالیستی و عملاً دیزاین معاصر چیزی باستانی که بر زانوی یک اسکلت قرار دارد، توجه مبذول داشته، حیرت زده ساخته است.

کاترین نورگران (Katarina Norrgrann) در مطلب منتشره در نشریه Aftonbladet (سویدن) می نویسد، او چنان معلوم میشود که گویی اخیراً با آیفون بر سر زانو خوب برده است. اما او 2000 سال قبل مرده است.

در «آتلانتیدای روسی»، محل مشهور حفریات باستانشناسی در جنوب سایبریا که در بیشتر اوقات سال زیر آب قرار دارد، چیز نادری پیدا شده است.

سگک کتلوی 18 در 9 سانتی متر به پوش آیفون شباهت دارد.

زنی که در تووا در مرز با مغولستان پیدا شد، حدود 2000 سال پیش به خاک سپرده شده است. او اهل هونو - قوم کوچی است که در این دشت ها در اوایل قرن ما ساکن بود.

سنگهای قیمتی

باستان شناسان اکادمی علوم روسیه با محبت این زن را ناتاشا نامیدند و سگک او "آی فون ناتاشا" شد. سگک زنگ زده شده و اثرات قرون گذشته را در بر دارد، به گونه ای که سنگهای قیمتی حفظ شده تیره تر شده و درخشش شان را از دست داده اند. اما در روزهای بهتر خود، این سگک حیرت انگیز بود.

این سگک از گاگاتا (Jet) ساخته شده که به آن کهربا سیاه نیز گفته می شود. این منرال براق با رنگ سیاه تیره است و سطح آن به نفت شباهت دارد.

سنگهای گرد کوچک - مروارید، کارلینای نارنجی و فیروزه - احتمالاً مانند ستارگان در آسمان در شب می درخشیدند، وقتی که صاحب سگک آن را به کمر خود می بست.

ساخت شیک و عملاً آینده نگر است – این زیور به هیچ وجه به محصول باستانی از نظر اجزا شباهت ندارد.

 "گذشته را نباید دست کم گرفت"

یوناتان لیندستروم، باستان شناس، نویسنده و متصدی سلسله برنامه های محبوب در SVT «اولین سویدنی ها» می گوید:«این سگک قبل از اینکه چیزی مثل آن ندیده باشم، یک کشف شگفت انگیز است. چنین شکل خالص، عملاً مینیمالیسم است. دیزاین معاصر را به خاطر می آورد. این یاداوری میکند که نباید مردم و فرهنگ گذشته را به دیده حقارت نگریست. آنها، مانند ما، از جمله در عرصه زیبایی شناسی، با استعداد بودند».

یوناتان لیندستروم از 6 تا 4 هزار سال قبل در دوره سنگ جدید به دوره ای اشاره می کند که چیزهای حیرت آور زیبا ایجاد میشدند.

او میگوید:« تبرهای سنگی زیبا با خطوط صاف. مجسمه های سنگی، مانند "گوزن از الوندا. تصاویر روی صخره ها، بطور مثال، در نیمفروسون: تصاویر گوزن بسیار برازنده اند! همه اجزای بدن حیوان دیده میشوند و همه چیزی که حیوان را به گوزن شبیه می سازد. این قدر زیبا و ساده است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала