منتقدان: سخنان مسلمیار شرم آور است

© Photo / meshrano jirgaمنتقدان: سخنان مسلمیار شرم آور است
منتقدان: سخنان مسلمیار شرم آور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکتن از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان می گوید، که سخنان رییس مجلس سنا را شرم آور میداند و وی را متهم می سازد که از یک دسته انتخاباتی برای گردآوری رای پول گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، این گفته‌های رییس مجلس سنا را شرم آور میداند و وی را متهم می سازد که از یک دسته انتخاباتی برای گردآوری رای پول گرفته است.

در همین حال، شماری از حقوق دانان این گفته‌ها را زور گویی در برابر قانون میدانند.

فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
مسلمیار: آرای بدون بایومتریک را «سر پدر رئیس کمیسیون انتخابات» می قبولانیم + ویدیو

فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا  به کمیسیون مستقل انتخابات  هشدارمی دهد که آرای ثبت ناشده دردستگاه های شناخت بایومتریک را  باید همچون آرای پاک حساب نماید .

فضل هادی مسلمیارگفت:- "از بعضی دوستان شنیدم که رییس کمیسیون انتخابات گفته که آرای بدون بایومتریک حساب نمی شود، این را سر پدرت شمارش می کنم، این را بر مردم بگو که چی قسم قصه است و حق مردم را چگونه می خورید".

اما این گفته‌ها واکنش تند شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را برانگیخته است.

رحمت الله نبیل این گفته ها را شرم آور میداند.

آقای نبیل گفت:- "بزرگوارهای که امروز سر وصدای شان برآمد، آنها را حکومت پول گرفتند و صندوق پر کردند و حالا می‌گویند که بایومتریک را به اصطلاح پدر کس، من واقعا شرمیدم که رییس یک مجلس از یک تربیون رسمی، یک رییس کمیسیون را به این گونه اخطار می دهد که پدرت نمی تواند، این که می‌گویند ما با زورگویان مبارزه میکنم، اینمی نمونه اخلاق همان تیم را خواهید دید".

در همین حال، شماری از حقوق دانان این گفته ها را بی حرمتی در برابر آرای واقعی مردم میدانند و تاکید می ورزند که کمیسیون مستقل انتخابات نباید در برابر این گفته ها خاموشی اختیار کند.

نصرالله استانکزی در این باره گفت:- "نباید مداخله بکنند و نباید تهدید بکنند، مراجعه قانونی را که قانون برشان صلاحیت مشخص و اختصاصی داده است".

 حبیب الرحمن ننگ، کمشنر کمیسیون انتخابات در واکنش به این گفته‌ها اظهار داشت:- "به هیچ وجهه ما به کسی اجازه نمی دهیم که یک رای را تیر و بیر کنند".

 فضل هادی مسلمیار از چهره های نزدیک به محمد اشرف غنی است و رییس‌جمهور غنی پیش از این یک سناتور را به علت این که خودش را در برابر فضل هادی مسلمیار به ریاست مجلس نامزد کرده بود، از عضویت در مجلس سنا برکنار کرد.

اشرف غنی، رییس جمهور غنی گفته بود:- "چیزی که با آن نماینده کردم با همه ای شما می کنیم، و یک سوال می کنم، یک نفر خود را بر ضد مسلیمار کاندید کرده بود، از سنا برکنارش کرده بودم".

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز این گفته‌های آقای مسلمیار را نکوهش میکند و به نهادهای عدلی و قضایی دستور میدهد تا چنین تهدیدها را در برابر مسوولان کمیسیون های انتخاباتی بررسی کنند و با این تهدید گران برخورد قانونی نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала