هند: امیدواریم امریکا اهمیت خریداری اس – ۴۰۰ را درک کند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر هند: امیدواریم امریکا اهمیت خریداری اس – ۴۰۰ را درک کند
هند: امیدواریم امریکا اهمیت خریداری اس – ۴۰۰ را درک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه هند می‌گوید که هند امیدوار است تا امریکا اهمیت خریداری سیستم دفاع راکتی اس – ۴۰۰ روسی توسط دهلی نو را درک کند.

به گزارش اسپوتنیک، سوبرامانیام جی‌شنکر، وزیر خارجه هند در جریان سخنرانی در مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللی گفت: "هند تصمیم گرفت اس – ۴۰۰ خریداری کند، و ما این موضوع را با مقامات امریکا شریک ساختیم. تا حدی من در توانایی ام برای معتقد ساختن، باور دارم. من امیدوارم که مردم درک کنند که چرا این معامله واقعاً برای ما مهم است".

هند قسمتی از پول خریداری اس – ۴۰۰ را به روسیه پرداخت - اسپوتنیک افغانستان
هند قسمتی از پول خریداری اس – ۴۰۰ را به روسیه پرداخت

وی در پاسخ به این سوال که آیا هند در پاسخ به خرید اس - ۴۰۰، آمادگی تحریم‌های احتمالی ایالات متحده را دارد یا خیر؟ گفت: امیدواریم كه امریكا درک کند كه چرا خرید سیستم دفاع راکتی اس - ۴۰۰ روسیه برای ما اینقدر مهم است.

پیش از این ، وزیر خارجه هند قبل از دیدار با مایك پامپئو، وزیر امور خارجه امریكا در واشنگتن گفت كه هیچ كشوری در جهان منجمله ایالات متحده حق ندارد به هند بگوید كه آیا می‌تواند تجهیزات نظامی از روسیه بخرد یا خیر. وی تصریح کرد: موضوع خریداری تجهیزات نظامی و همچنین انتخاب فروشندگان آن همیشه "حق مستقل" کشور وی است.

قابل ذکر است که در اوایل ماه اکتوبر سال ۲۰۱۸، روسیه و هند قراردادی را برای عرضه سیستم‌های دفاع راکتی اس – ۴۰۰ امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала