نگرانی جان بس از تأخیر روند گردآوری اطلاعات در کمیسیون انتخابات + عکس

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان نگرانی جان بس از تأخیر روند گردآوری اطلاعات در کمیسیون انتخابات
 نگرانی جان بس از تأخیر روند گردآوری اطلاعات در کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایالات متحده در کابل می‌گوید که از گزارش‌های گوناگون و چگونگی زمان گشایش مرکز گردآوری اطلاعات در کمیسیون انتخابات نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بس، جان بس سفیر ایالات متحده در کابل می‌گوید که از گزارش‌های گوناگون و چگونگی زمان گشایش مرکز گردآوری اطلاعات در کمیسیون انتخابات نگران می‌باشد.

جان بس، در توییتراش نگاشته است، در مورد این‌که چه زمانی مرکز گردآوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان آغاز به کار می‌کند، نگرانی دارد و این تاخیر به تردیدها و ابهامات در مورد انتخابات می‌افزاید.

او افزوده است که کمیسیون انتخابات باید از شفافیت در این روند به مردم و ناظران روند انتخابات وضاحت دهد.

این اظهارات سفیر امریکا در حالی مطرح شده که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات آمار تقریبی کل رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۶ میزان را اعلام کرد.

قرار است کمیسیون انتخابات به تاریخ ۲۷ میزان نتایج ابتدایی و به تاریخ ۶ عقرب نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلان کند.

پیش از این وزارت خارجه امریکا نیز با تأکید بر کار شفاف و حساب‌دهی کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان و رهبران حکومت این کشور، به نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که در مورد نتایج این انتخابات پیش‌داوری نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала