پوتین: سندی در خصوص دست داشتن ایران در حمله به آرامکو موجود نیست

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiدیدار پوتین با روحانی
دیدار پوتین با روحانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به صحبت های اخیر خود با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت،هیچگونه شواهدی، برای مقصر دانستن ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در دست نیست.

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هفته انرژی در مسکو اظهار داشت: روسیه با مقصر دانستن ایران در حمله به سعودی‌ها مخالف است زیرا هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

پوتین با اشاره به دیدار و گفت‌وگوهایی که با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران داشته، تاکید کرد مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت سعودی آرامکو نیست.

وی با محکوم دانستن چنین حملاتی، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را انجام داده باشد، توضیح داد: «روحانی دیروز به من اطمینان داد که ایران هیچ نقشی در این حمله نداشته است... امریکا اما بدون ارائه هیچ مدرکی، ایران به دست داشتن در حمله به عربستان سعودی متهم می‌کند».

 هر کسی که این حمله را انجام داد، به هدف خود (در افزایش قیمت نفت) نرسید زیرا این نوسانات کوتاه مدت بود.

ارتش یمن چند روز پیش با استفاده از ده‌ها پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن نیمی از تولید و صادرات نفت سعودی‌ها قطع شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала