تجاوز جنسی فرمانده پولیس بر یک سرباز زن در دایکندی

© AFP 2023 / Nicolas Asfouri تجاوز جنسی فرمانده پولیس بر یک سرباز زن در دایکندی
  تجاوز جنسی فرمانده پولیس بر یک سرباز زن در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مومنه کربلایی، زنی که در فرماندهی پولیس ولسوالی کجرانِ دایکندی سرباز است می‌گوید، محمدخان بلوچ، فرمانده پولیس این ولسوالی بر وی تجاوز جنسی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلانپم وطندار، مومنه می‌گوید، هنگامی که به تاریخ 15سنبله 1398 احمد تنوری، مدیر تأمینات فرماندهی پولیس دایکندی برای نظارت از فرماندهی پولیس ولسوالی کجران به این ولسوالی آمده، محمدخان بلوچ، فرمانده پولیس کجران او را برای هم‌بستری، به احمد تنوری، مدیر تأمینات معرفی کرده بود.

مومنه می‌گوید که در جریان نظارت و در میان همۀ کارمندان فرماندهی پولیس کجران، احمد تنوری با دست‌اندازی به وی، آبرو و حیثیت او را نزد همه زیر پا کرده است.

به گفتۀ این زن، یک روز بعد، ساعت 12 شبِ 16سنبلۀ 98 محمدخان بلوچ به محافظانش دستور داده است تا مومنه را نزد مدیر تأمینات ببرند.

او می‌گوید، وقتی از این برنامه آگاه شده، موضوع را با امنیت ملی در میان گذاشته است و سربازان امنیت ملی پیش از رسیدن محافظان محمدخان بلوچ در اطراف خانۀ او جابه‌جا می‌شوند. وقتی محافظان به نزدیکی خانۀ مومنه می‌رسند، میان سربازان امنیت ملی و محافظان فرمانده پولیس کجران، درگیری رخ می‌دهد.

مومنه می‌گوید، پس از این رویداد، محمدخان بلوچ او را به دفتر کارش خواسته و با اسلحه به مرگ تهدیدش کرده است. مومنه می‌گوید: «به من گفت، تلفنت را بده، تلفنم را گرفت و به زور بالایم تجاوز کرد و گفت کاری را که مدیر تأمینات نتوانست، من می‌کنم».

این سرباز می‌گوید، در ولسوالی کجران کسی به دادش نرسیده و حالا برای دادخواهی به نیلی، مرکز دایکندی آمده است. به گفتۀ او، فرماندهی پولیس، آمر امنیت و حتا والی دایکندی هنوز به پروندۀ او توجهی نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала