ارگ خطاب به طالبان: کلید صلح در کابل است نه در کشورهای منطقه

© Photo / وزارت داخلهارگ خطاب به طالبان: کلید صلح در کابل است نه در کشورهای منطقه
ارگ خطاب به طالبان: کلید صلح در کابل است نه در کشورهای منطقه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملاعبدالغنی برادر، فرد شماره دوم گروه طالبان با هیاتی 12 نفری به دعوت پاکستان به این کشور رفته است که از سوی مقام‌های پاکستانی با استقبال گرم روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا، وزیر خارجه پاکستان می گوید که با هئیت طالبان بخاطر از سرگیری گفتگوهای صلح افغانستان بحث و گفگو کرده اند، گروه طالبان نیز در بخش یک اعلامیه گفته اند که با طرف پاکستانی روی روند صلح، اقتصاد، تجارت و مهاجرین صحبت کرده اند.

از سرگیری روند صلح موضوع گفتگو در دیدار نمایندگان طالبان و پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
از سرگیری روند صلح موضوع گفتگو در دیدار نمایندگان طالبان و پاکستان

میزبانی پاکستان از طالبان با واکنش افغانستان روبرو شده است، ارگ ریاست جمهوری می گوید که میزبانی حکومت گونه از طالبان خلاف قوانین بین المللی است.

سخنگوی ریاست جمهوری، صدیق صدیقی می افزاید: احتمال وجود دارد که یک نشست سه جانبه میان امریکا، طالبان وپاکستان صورت بگیرد وگفتگوها از سر گرفته شود، اما طرف اصلی باید حکومت افغانستان باشد.

مشاور شورای امنیت ملی در که در امریکا است در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته است که که حکومت افغانستان برای آغاز گفت‌و گوهای صلح در جایگاه بهتری قرار گرفته است، اما به گفته آقای محب ممکن برای مدتی تهدیدها افزایش یابد.

آقای محب می گوید: احتمال دارد تهدیدها برای مدتی افزایش یابند؛ اما اکنون در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم تا گفت‌وگوهای واقعی صلح را آغاز کنیم.

حکومت افغانستان می گوید که تلاش برای گفتگوهای صلح به رئیس جمهوری جدید که در نتیجه انتخابات سرکار میاید، این پروسه را مدیریت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала