از سرگیری روند صلح موضوع گفتگو در دیدار نمایندگان طالبان و پاکستان

© Photo / Facebook/SHQاز سرگیری روند صلح موضوع گفتگو در دیدار نمایندگان طالبان و پاکستان
از سرگیری روند صلح موضوع گفتگو در دیدار نمایندگان طالبان و پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نفر دوم گروه طالبان که 11 نفر وی را همراهی می‌کنند، بنا بر دعوت رسمی دولت پاکستان بامداد پنجشنبه، وارد اسلام‌آباد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: که ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه کشور در باره از سرگیری روند صلح در افغانستان بحث و گفتگو کرد.

پاکستان: در جریان دیدار با طالبان، پیشرفت‌های مذاکرات صلح ارزیابی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان: در جریان دیدار با طالبان، پیشرفت‌های مذاکرات صلح ارزیابی می‌شود

در بیانه آمده است: «در جریان دیدار، طرفین در مورد اوضاع منطقه، موضاعت مورد علاقه متقابل و همچنان در باره روند صلح افغانستان گفتگو کردند».

وزیر خارجه پاکستان در جریان دیدار که با نمایندگان گروه طالبان* در اسلام‌آباد داشت گفته است که پاکستان خالصانه معتقد و باورمند است که جنگ راه حل نبوده و تنها مذاکرات صلح راه حل شده می‌تواند، ما خوشحالیم که امروز جامعه جهانی از موضع ما در قبال افغانستان حمایت می‌کند.

بیانیه می‌افزاید: ما می‌خواهیم که طرفین در اسرع وقت به میز مذاکره نشته و گفتگو نمایند تا به یک صلح و ثبات پایدار برسند.

در بیانیه آمده است که هیئت طالبان از نقش استراتژیک پاکستان در رونده صلح افغانستان قدردانی کرده و دو طرف روی ازسرگیری گفت‌و‌گوهای صلح امریکا با طالبان توافق کرده‌اند.

پیش از این، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده بود که قرار است یک هیأت گروه طالبان روز چهارشنبه به پاکستان سفر کند.

او در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که ریاست این هیأت را ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به عهده دارد و قرار است که این هیأت درباره «موضوعات مهم » با مقام‌های ارشد پاکستانی صحبت کند.

*گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала