کوریای شمال آزمایش راکت بالستیک را تایید کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonکوریای شمال آزمایش راکت بالستیک را تایید کرد
کوریای شمال آزمایش راکت بالستیک را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی اعلام کرد در راستای تقویت توانایی های دفاعی خود، روز گذشته (چهارشنبه) یک راکت بالستیک (SLBM) را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد آکادمی علوم دفاعی این کشور بامداد چهارشنبه نوع جدیدی از راکت بالستیک «Pukguksong-3» را در آبهای خلیج وونسان به صورت عمودی به سمت دریای شرقی پرتاب کرده است.

گزارش می افزاید شلیک آزمایشی از نظر علمی و فنی مورد تایید قرار گرفته است و تاثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه ندارد.

 ارتش جاپان: کوریای شمالی بار دیگر موشک بالستیک پرتاب کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش جاپان: کوریای شمالی بار دیگر راکت بالستیک پرتاب کرد

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی می‌گوید شلیک موفقیت آمیز راکت بالستیک از زیر دریایی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این اقدام در راستای قدرت بازدارندگی تهاجم نیروهای خارجی به کوریای  شمالی و افزایش توان دفاعی کشور بسیار مهم است.

گزارش می افزاید که «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی در این آزمایش راکتی حضور نداشته است اما با ارسال پیامی این موفقیت را تبریک گفته است.

ستاد مشترک ارتش کوریای  جنوبی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد پرتابه هایی که کوریای  شمالی بامداد روز چهارشنبه شلیک کرده است از نوع راکت های بالستیک زیردریایی (SLBM) مدل پوکوک سونگ (Pukkuksong) است.

گزارش می افزاید: این راکت که ساعت 7:11 بامداد روز چهارشنبه از ساحل شرقی در نزدیکی وونسان به سمت دریای شرقی شلیک شده است حدود 450 کیلومتر ارتفاع گرفته است و با حداکثر سرعت حدود 910 کیلومتر پرواز کرده است.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی می گوید ارتفاع زیاد بدین معنی است که راکت با زاویه ای زیاد شلیک شده است و اگر با زاویه معمولی شلیک می شد مسافت بسیار طولانی تری را پرواز می کرد.

کوریای  شمالی آخرین بار در سال 2016 میلادی یک راکت بالستیک زیردریایی از نوع Pukguksong-1 را در ساحل شرقی آزمایش کرد که حدود 500 کیلومتر پرواز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала