هشدار حمدالله محب مبنی بر پیوستن فرماندهان طالبان به داعش

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانحمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی افغانستان هشدار داده است در صورتی که روند صلح فراگیر نباشد و نتواند تمام طالبان را متحد کند، بسیاری از فرماندهان این گروه با داعش خواهند پیوست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که بسیاری از فرماندهان طالبان که در خط مقدم جنگ هستند، نمی‌خواهند به روند صلح بپیوندند و در صورت صلح آنها با داعش خواهند پیوست.
مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در یک گفتگو با شبکه فاکس نیوز امریکا تاکید کرده است اگر روند صلح فراگیر نباشد و نتواند تمام طالبان را متحد کند، بسیاری از فرماندهان این گروه با گروه تروریستی داعش خواهند پیوست.

حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
حمد الله محب: با بیرون شدن نظامیان خارجی، حکومت افغانستان زیر فشار قرار می گیرد

همچنین آقای محب گفته است که شماری از فرماندهان طالبان که در خط مقدم جنگ هستند نمی‌خواستند که در روند گفتگوهای صلح بپیوندند. استخبارات افغانستان نشان ‌داد که آنها در حال پیوستن به داعش هستند. احتمال دارد این تهدیدات افزایش یابد.
به گفته مشاور امنیت ملی در این صورت، داعش یک تهدید جدی برای افغانستان و متحدان بین المللی این کشور خواهد بود.
آقای محب با بیان اینکه در حال حاضر داعش نمی‌تواند یک تهدید استراتژیک برای افغانستان باشد، افزوده است که ما توانایی از بین بردن داعش در جاهای که آنها جا گرفته اند را داریم. اما اگر روند صلح به راه اشتباه برود و تمام طالبان در روند صلح نپیوندند، تندروان این گروه احتمالا به گروه داعش خواهند پیوست و آن وقت داعش یک تهدید استراتژیک برای ما و همکاران بین الملی ما خواهند بود.
این در حالیست هیات طالبان به اسلام آباد پاکستان سفر کرده و از سوی هم زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز به پاکستان سفر و قرار است دور جدید مذاکرات میان امریکا و طالبان از سر گرفته شود.
پیش از این، سفیر پاکستان در کابل در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته است که کشورش از این هيئت طالبان در جریان مذاکرات می‌خواهد تا از روند صلح در افغانستان حمایت نمایند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала