سفارت ایران در کابل: رویداد لت و کوب نوجوان افغانستانی در حال پیگیری است

© K. Bezhanسفارت ایران در کابل: رویداد لت و کوب نوجوان افغانستانی در حال پیگیری است
سفارت ایران در کابل: رویداد لت و کوب نوجوان افغانستانی در حال پیگیری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت ایران از پیگیری رویدار لت و کوب نوجوان 16 ساله افغانستانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سفارت ایران در یک خبرنامه نوشته است، که رویداد لت و کوب یک نوجوان شانزده سالۀ افغانستانی در جزیره «قِشم» ایران، از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

واکنش حقوق بشر  در مورد شکنجه‌ پسر شانزده ساله افغان در ایران - اسپوتنیک افغانستان
واکنش حقوق بشر در مورد شکنجه‌ پسر شانزده ساله افغان در ایران

 بر اساس اعلام سفارت ایران در کابل، متعاقب انتشار خبری در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع حادثه‌ای برای یکی از شهروندان افغانستان در جزیره قشم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یادداشتی از سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در این خصوص دریافت نموده و بر این اساس این موضوع اکنون از طریق مراجع قانونی در دست پیگیری است.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرده است، که چنانچه جرمی در این پیوند صورت گرفته باشد مراجع قضایی ایران بر طبق قانون با مجرمان برخورد خواهند کرد.

همزمان سفارت جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت هوشیاری نسبت به طرح برخی مطالب بی‌اساس توسط کسانی که دوستی دو ملت ایران و افغانستان را نشانه گرفته‌اند، تاکید کرد.

یادآوری می کنیم، که چند روز است، که ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که مربوط به شکنجه یک نوجوان افغانستانی در جزیره قشم ایران بود.

این ویدیو بر اساس گفته‌های شاهدان محلی، این نوجوان 16 ساله افغانستانی، از سوی رییس شورای محلی روستای «سَلخ» به‌اتهام متلک گفتن به همسر وی در جزیرۀ قِشم ولایت «هُرمُزگان» ایران مورد شکنجه قرار می‌گیرد.

وزارت امور خارجۀ افغانستان، نیز در پی این حادثه اعلام کرد، که ابعاد این موضوع را بررسی و مورد تحقیق قرار می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала