سناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان! (قسمت دوم)

© Sputnik / Firooz Mashoofحضور زنان ولایت هرات در انتخابات ریاست جمهوری
حضور زنان ولایت هرات در انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریمی: قدرت وثروت انسان را فاسد، پررو و بی حیا می گرداند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتور علی احمد کریمی تحلیل گر ورزیده سیاسی افغان در امریکا، در ارتباط انتخابات افغانستان به خبرنگار اسپوتنیک توضیحات داده گفت: «مهم ترین برازندگی در انتخابات سال ۹۷ پارلمان اشتراک و مشارکت احزاب سیاسی،تحصیلکرده ها،روشنفکران انگشت شمار، خبرنگاران، تحلیلگران سیاسی، حقوق دانان و بانوان جوان با سر وصورت آراسته میباشند که به مقایسه ای قیافه های عبوس و پشم آلود تکه دران، دزدان از نیمه راه رسیده، قصابان، میهن پرستان وطن فروش و سفله پروران تمدن ستیز فرق دارد. اگر این افراد در پارلمان راه یابند و بخاطر افغانستان آباد و با وجدان متحد گردن، و در زیر یک سقف واحد دردهای را که تشخیص کرده اند مبارزه نماین سزاوار احترام و تاریخ نام آنان را فراموش نه خواهدکرد و اگر به وعده ها و شعارهای خود عمل ننمایند بد نام تاریخ خواهند گردید. این یک آزمایش فوق العاده دشوار میان جاه و مقام وجدان اجتماعی و دین تاریخی است، اعضای پارلمان نه تنها حقوق بگیر نویسنده سناریوی جدید است، بلکه از مصونیت و امتیازات خاص نیز بر خوردار میگردند. قدرت وثروت انسان را فاسد، پررو و بی حیا می گرداند. باید خوشبین بود، شخصیت های بزرگ تاریخ موقعیکه کشور شان مستعمره بیگانگان بوده توانسته اند مردم را برای آزادی بدنبال خود کشانیده و نام پر افتخار را کمائی نمایند».

سناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان ! - اسپوتنیک افغانستان
سناریوی تازه غرب در انتخابات افغانستان!

وی در مورد مشکلات و چالشهای جدید افغانستان ابراز نظر نموده گفت که شرکت فرزندان تکه داران منفور مانندحکمتیار، سیاف، محقق، و سایر سرمایه دارن دزد وچپاولگر که به روی استخوان های مردم بی گناه افغانستان کاخهای ظلم و جور بنا کرده اند، و خودرا وارثان قدرت و ثروت حساب می نمایند، چالش برانگیز خواهد بود، ولی زمان جاسوسان کهنه فروش و دین فروشان ریاکار سپری گردیده است، باداران منفعت طلب نیز به آنان اعتماد نه خواهند کرد و آخرین میخ را بر تابوت متعفن آنان خواهد کوبید و شرکت فرزندان آنان در عالی ترین مرجع قانون شاید یک نوع رشوه سیاسی به تفنگداران پلیدی باشد که خوشبختی و مقام را به خون میلیونها انسان بی گناه و بر بادی کشور بدست آوردن.امریکا با وجودیکه مست قدرت گردیده اما نگرانی و ترس دارد که افغانستان او را به چالش می کشاند. این ترس و نگرانی درکتاب جدید جان کری بنام هرروز موهبتی ، منعکس گردیده است. گرگ زادگان بدون لشکر مانند دزد بدون تفنگ است. وقتیکه پدران شان بدین طریق خلع سلاح گردن، میراث خوران جنگ و جنایت خود به خود مانند برف بهاری ذوب میگردن.

دکتور کریمی تاکید کرد: «مشکل اساسی دیگر شرکت پوپولیست های عوام فریب در این سناریو است، آنها با وعده های کاذبانه وغیر قابل اجرا نه تنها مردم عوام بلکه تحصیلکرده های مغرض و کارمندان ساده لوح را نیز جادو می نماین، خود را غمخوار مردم می خوانند، درمقابل اقوام و افراد گوناگون جامه عوض می نمایند، با برادران پشتون، تاجکها، هزارها و ازبک ها را دشنام می دهند و با تاجکها، هزاره ها وازبکها، پشتون ها را فاشیست میگویند که به ادبیات وفرهنگ ما این نوع افراد را دو رو، منافق و ابن الوقت که دشمن خدا و پیامبر آن است میدانند».

حضور باشنده گان ولایت هرات در انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در یک نگاه

تحلیل گر ورزیده سیاسی افغان در امریکا به این نظر است که نمایندگان عوام فریب درتمام پارلمانهای جهان خطرناک ترین افراد میباشند، دولتهای از وجود آن ها برای مقاصد غرض آلود سیاسی و اقتصادی برعلیه جناحهای که اهداف آینده نگر و ملی و تاریخی دارن استفاده می نمایند، نمایندگان عوام فریب درکشور ما به تفرقه افکنی های قومی وسیاسی می پردازن و مانع لوایح تساوی طلبی بشردوستانه میگردد که منجر به بی ثباتی های سیاسی میگردد.

کریمی  می گوید: «شرکت سرمایه دارن در انتخابات میتواند مشکل ساز و همزمان می تواند توازن را در بازار اقتصاد کشور بر قرار بگرداند در صورتیکه که دولت به کار آنان مداخله نه نماید ولی کنترل داشته باشد. سرمایه دارن به مرجع قانون میروند تا اعضای ضعیف النفس دولت را لابی کنند و سرمایه های خودرا بیمه نمایند، دولتهای با کفایت به سرمایه داران حق مداخله را در امور سیاسی کشور نمی دهند ؟ اگر سرمایه دار پا بیشتر ازخط قرمز گذاشت در آن صورت دولتها با مهار گردانیدن و سرکوب سرمایه داران سرکش ومتمرد قدرت را در انظار مردم محبوب میگرداند. اما دولتهای دست نشانده و فاسد افغانستان با غضب قدرت وثروت، اغنیا را غنی تر و فقرا فقیر تر گردانیده است ،در شرایط کشور ما حضور این سرمایه داران نا کجا آباد می تواند مشکل ساز باشد. وجدان اجتماعی عادت نموده تا اقتدارگران را به خاطر پول شان احترام و فقرا را توهین و تحقیر نمایند.انسانها ذاتن قدرت پرست ومسحور آدمهای مشهور میگردن درحالیکه بدترین جنایات را اشخاص مشهور مرتکب میگردن. سناریو جدید در انتخابات به خاطر طولانی ساختن حضور سربازان امریکا و متحدین آن تحریر گردیده است، تا امریکا ازاین طریق با استفاده از نیروهای تازه نفس حضور خودرا مشروعیت بخشد اما بعید به نظر میاید که این تیاتر نمایشی و به ظاهر زیبا امنیت را تامین نماید، نمایندگان پارلمان آینده پیش از انتخابات وبدون رای مردم انتخاب گردیده اند. و بیم آن میرود که اعلام نتایج انتخابات به دلیل جعل ودسیسه سازی ها منجربه التهاب های سیاسی گردد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала