درگیری خونین در عراق

© AP Photo / Hadi Mizbanدرگیری خونین در عراق
درگیری خونین در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات روزهای اخیر در شهرهای مختلف عراق به 42 نفر افزایش یافته و بیش از 2500 نفر زخمی شده است.

اسپوتنیک به نقل از العالم، منبع خبری از شفاخانه های عراق اطلاع داده اند که شمار کشته شدگان در اعتراضات روزهای اخیر در شهرهای مختلف عراق به 42 نفر افزایش یافته است.

تظاهرات ضدحکومتی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
بغداد دوباره آتش گرفت؛ تظاهرات ضدحکومتی در عراق

گزارشات حاکی از آن است که شمار کشته شدگان اعتراضات روزهای اخیر در شهرهای مختلف عراق به 42 نفر افزایش یافته و دو هزا و 500 تن دیگر زخمی شده اند.

با وجود برقراری مقررات منع رفت و آمد در بعضی ولایات این کشور اعتراضات به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری برای سومین روز ادامه دارد.هزاران نفر از معترضان به سوی میدان التحریر نزدیک به منطقه سبز در مرکز بغداد حرکت کرده و نیروهای امنیتی برای پراگنده کردن آنها از تفنگ و گاز اشک آور استفاده کرده اند. معترضان در واکنش به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کرده اند.

وضع قیود شبگردی بعد از اعتراضات در عراق  - اسپوتنیک افغانستان
وضع قیود شبگردی بعد از اعتراضات در عراق

تظاهرات کنندگان دفتر حشدالشعبی در نجف و عماره را به آتش کشیدند.

تظاهرات در ولایت های البصره، بابل، ذی‌قار، ميسان والنجف در جنوب عراق نیز ادامه دارد. همچنین تظاهرات در جنوب عراق که جمعیت شیعی بیشتری در آن سکونت دارند نیز رو به گسترش است.

گفتنی است، مردم عراق از اول اکتوبر جاری تاکنون در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و مناطق جنوبی این کشور تظاهرات ضددولتی برگزار کرده‌اند.

در بغداد، ذی‌قار، میسان و بابل در پی این اعتراضات ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала