پیآمد های مرگبار جنگ هسته‌ای هند و پاکستان

CC0 / Pixabay / پیآمد های مرگبار جنگ هسته‌ای هند و پاکستان
پیآمد های مرگبار جنگ هسته‌ای هند و پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با ادامه تنش در روابط هند و پاکستان بر سر کشمیر، نتایج تحقیقات یک دانشگاه امریکایی شمار تلفات جنگ هسته‌ای احتمالی بین دو قدرت اتمی آسیا را برآورد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی نیوز ویک،  بر اساس نتایج یک تحقیق جدید که در نشریه  ساینس ادوَنس  (Scienc Advances) منتشر شده است، می نویسد: در صورتی که درگیری‌های میان هند و پاکستان به جنگ هسته‌ای منجر شود بیش از 125 میلیون نفر کشته می‌شوند که رقمی بالغ بر دو برابر کشته‌های جنگ جهانی دوم است.

این تحقیقات همزمان با درگیری‌های میان هند و پاکستان بر سر مسئله کشمیر، در دانشگاه روتگرز نیوجرسی امریکا انجام شده است.

بر اساس این تحقیق: «در صورتی که تنش‌های میان هند و پاکستان به درگیری هسته‌ای تبدیل شود، تلفات زیادی بر جای خواهد گذاشت که تعداد آن‌ها به میلیون‌ها نفر خواهد رسید. به گونه‌ای که با توجه به تراکم جمعیت دو کشور، در نخستین ساعات حمله اتمی بیش از 100 میلیون نفر کشته خواهند شد. علاوه بر تلفات انسانی بالا، پوشش گیاهی 20 تا 35 درصد کره زمین و 5 تا 15 درصد زیستگاه اقیانوسی نابود خواهد شد. نابودی اکوسیستم به معنای رواج قحطی و گرسنگی و افزایش شمار تلفات به بیش از 125 میلیون نفر است».

 پاکستان امکان جنگ هسته‌ای با هند را بعید نمی داند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان امکان جنگ هسته‌ای با هند را بعید نمی داند

محققان همچنین اعلام کردند از بین رفتن اثرات حملات هسته‌ای ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

آلن روبوک، استاد برجسته دانشگاه روتگرز در این باره گفت: «نُه کشور سلاح هسته‌ای دارند، اما پاکستان و هند تنها کشور‌هایی هستند که به سرعت زرادخانه‌های خود را افزایش می‌دهند. به دلیل تداوم ناآرامی بین این دو کشور مسلح هسته‌ای در مورد کشمیر، درک عواقب جنگ اتمی مهم است».

محققان معتقدند که هند قادر به انتشار 100 سلاح استراتژیک در یک درگیری هسته‌ای و پاکستان 150 سلاح است. تعداد تلفات ناشی از اثرات اولیه می‌تواند با توجه به قدرت بمب هسته‌ای از 50 تا 125 میلیون نفر متغییر باشد. اگرچه تعداد کسانی را که در اثر بیماری و گرسنگی کشته می‌شوند، نباید نادیده گرفت.

در حالی که قدرت هسته‌ای هند و پاکستان شباهتی به امریکا یا روسیه ندارند -کشور‌هایی که 93 درصد از 13.900 سلاح هسته‌ای جهان را در اختیار دارند- هر دو به جای تثبیت زرادخانه خود، در حال افزایش آن هستند. به عنوان مثال تصور می‌شود هند 130 تا 140 کلاهک هسته‌ای داشته باشد که تا سال 2025، به 200 کلاهک می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала