غنی از آغاز کار رئیس جمهور جدید تا سه هفتۀ دیگر خبر داد

© Photo / Facebook/AGمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ 27 ماه میزان و تاریخ نهایی به تاریخ شانزدهم ماه عقرب اعلام شود.

به گزارش اسپوتنیک، هفت روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی که خود نیز در این انتخابات نامزد است، می‌گوید که قرار است نتیجۀ این انتخابات تا سه هفتۀ دیگر مشخص شود و رییس‌جمهور تازه مراسم تحلیف بجا بیاورد.

آقای غنی که پیش از چاشت امروز (شنبه، 13) در مراسم توزیع آپارتمان به نیروهای امنیتی سخن می‌زد، تأکید کرد که مسؤولیت اعلان نتیجۀ انتخابات بدوش کمیسیون‎های انتخاباتی است.

او افزود: «تا سه هفتۀ آینده، رییس‌جمهور جدید بر اساس آرای پاک مردم افغانستان تحلیف بجا می‌آورد که مسؤولیت اعلان آن به عهدۀ کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، به روز شنبۀ هفتۀ گذشته (6میزان) برگزار شد.

بربنیاد تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، قرار است نتیجۀ ابتدایی این انتخابات به تاریخ 27 ماه میزان و نتیجۀ نهایی به تاریخ شانزدهم ماه عقرب اعلام شود.

کمیسیون انتخابات اعلام کرده‌است که در انتخابات ریاست‌جمهوری، بیش از دو و نیم میلیون تن شرکت کرده‌اند. این در حالی است که بیش از نُه میلیون تن برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала