فرمانده پولیس ولسوالی زاری ولایت بلخ درگذشت

© Photo / Facebook/209 Shaheen Corps ۱۰ هراس افگن طالب در ولایت بلخ کشته شدند
۱۰ هراس افگن طالب در ولایت بلخ کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های امنیتی اعلام کرده‌اند که فرمانده پولیس ولسوالی زاری ولایت بلخ در اثر جراحات عمیق در شفاخانه پولیس در کابل درگذشته است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع امنیتی در ولایت بلخ می‌گویند که عصمت‌الله سالنگی، فرمانده پولیس ولسوالی «زاری» ولایت بلخ که در یک حمله‌ی تهاجمی طالبان زخمی شده بود، روز گذشته (جمعه، 12 میزان) در شفاخانه‌ی 300 بستر پولیس در کابل جان باخته است.

عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بلخ به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای سالنگی و چند سرباز پولیس دیگر چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان یک حمله‌ی تهاجمی طالبان به مرکز ولسوالی «زاری» زخم برداشته بودند.

آقای عادل گفت که فرمانده پولیس ولسوالی «زاری» در ابتدا برای درمان به شفاخانه قول اردوی 209 شاهین در بلخ و سپس به شفاخانه 300 بستر پولیس در کابل منتقل شده بود، اما به‌دلیل شدت زخم‌هایش روز گذشته جان باخته است.

ولسوالی «زاری» یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت بلخ است که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت گسترده دارد.

در تاریخ 30 سنبله جنگ‌جویان گروه طالبان به رهبری مولوی گل‌احمد مشهور به ابوذر، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی «زاری» بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولسوالی حمله کرده بودند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین در آن زمان از دفع این حمله خبر داده و گفته بود که در جریان این حمله، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی «زاری» و هشت همراهش نیز کشته شده است.

آقای رضایی گفته بود که در جریان این درگیری‌ها دو نفر از نیروهای خیزش مردمی نیز کشته و چهار نیروی امنیتی و دفاعی دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала