قصد یک افسر اطلاعاتی دیگر امریکا برای شکایت از ترامپ

© REUTERS / Joshua Robertsقصد یک افسر اطلاعاتی دیگر امریکا برای شکایت از ترامپ
قصد یک افسر اطلاعاتی دیگر امریکا برای شکایت از ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین عضو جامعه اطلاعاتی امریکا نیزدر حال بررسی ثبت شکایت به عنوان افشاگر علیه دونالد ترامپ در خصوص تعاملات او با اوکراین و ایراد شهادت در کنگره امریکا در این خصوص است.

به گزارش اسپوتنیک، The New York Times گزارش داده است که این افسر جامعه اطلاعاتی امریکا از اطلاعات دست اول بیشتری درباره اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به عضو قبلی این جامعه اطلاعاتی که اولین بار از ترامپ به خاطر صحبتهایش با رئیس جمهور اوکراین در ماه جولای شکایت و به آغاز فرآیند رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ کمک کرد، برخوردار است.

مایکل اتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی امریکا بر اساس گزارشها با این شخص جلسه پرسش و پاسخی در راستای بررسی و تایید ادعاهای افشاگر اول داشته است.

ترامپ: تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح من یک «کودتا» است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح من یک «کودتا» است

این عضو جامعه اطلاعاتی امریکا شکایتش را به انگیزه اعلام نگرانی از بابت محتوای یک گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اواخر ماه جولای مطرح کرده است. در این گفت‌وگو، ترامپ رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات علیه فساد احتمالی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات امریکا و پسرش، هانتر بایدن در خاک این کشور تحت فشار قرار داده است.

چند روز پیش بخشهایی از متن مربوط به این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی از سوی کاخ سفید منتشر شد که تایید کننده یک سری نکات مطرح شده در شکایت عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ بود.

افشاگر نخست ظاهرا مستقیما به محتوای گفت‌وگوی تلفنی مذکور دسترسی نداشته و نوشته که اطلاعاتش را از "چند مقام دارای اطلاعات دست اول در کاخ سفید" به دست آورده است.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان دیگر اعتبار صحبتهای این شخص را زیر سوال برده‌اند. ترامپ پیشتر افشاگر اول جامعه اطلاعاتی امریکا را هدف حملات لفظی خود قرار داده و انگیزه او را زیر سوال برده و او را متهم به "حزبی عمل کردن" کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала