وزیر اقتصاد افغانستان: یک نشست هم در سال گذشته به خاطر کاهش فقر برگزار نشده است

© Sputnikوزیر اقتصاد افغانستان: یک نشست هم در سال گذشته به خاطر کاهش فقر برگزار نشده است
وزیر اقتصاد افغانستان: یک نشست هم در سال گذشته به خاطر کاهش فقر برگزار نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک سال گذشته حتی یک نشست هم برای کاهش فقر در نهادهای افغانستان برگزار نگردیده است.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر اقتصاد افغانستان: در افغانستان 400 موسسه خارجی فعالیت دارند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مصطفی مستور  وزیر اقتصاد افغانستان، که به مجلس نمایندگان فرا خوانده شده بود، در گفته‌های اش خطاب به نمایندگان تأکید می‌کند که عملی شدن طرح‌های حکومت در مبارزه با فقر می‌تواند بخشی از این چالش که دامن‌گیر مردم در کشور است را حل کند، اما تاکنون تطبیق این طرح‌ها تحقق نیافته است.

آقای مستور، میگوید:- "متأسفانه جلسات کاهش فقر حدود یک سال گرفته نشده است و سند توسعه پایدار در ۲۶جوزا مورد تائید کابینه قرار گرفته است".

درهمین حال شماری از نمایندگان مجلس تاکید می‌ورزند، که مولفه‌های حکومت‌داری در افغانستان صفر است و عملی کردن پروژه‌های بزرگ تنها در حرف و روی کاغذ باقی مانده است و بس.

منورشاه بهادری، نماینده مردم هرات در مجلس، اظهار میدارد:- "همه کارهای امور کشور از وزارت مالیه گرفته و حیف و میل‌های صورت گرفته است و به تاجیکستان پول داده می‌شود که بند برق بسازید و به ما برق بدهید که این کار دردآور است".

یادآوری می کنیم، که افغانستان در صدر فهرست کشورهای فقیر جهان قرار دارد و میزان بی‌کاری در این کشور رو به افزایش است، اما حکومت این کشور نتوانسته تا در این عرصه اقدامات لازم و عملی داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала