نخستین موضع‌گیری هند پس از انتخابات افغانستان

عضو شوید
وزارت خارجه هند در نخستین موضع‌گیری پس از انتخابات افغانستان تصریح کرد که روند صلح این کشور باید به رهبری دولت افغانستان باشد و به قانون اساسی و حاکمیت سیاسی این کشور نیز احترام گذاشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز،«راجش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند به خبرنگاران گفت که دهلی‌نو از نزدیک شرایط افغانستان را دنبال می‌کند و «دولت مشروع و منتخب این کشور باید بخشی از روند صلح باشد».

وی تاکید کرد که این روند باید به رهبری دولت افغانستان باشد و به قانون اساسی و حاکمیت سیاسی این کشور نیز احترام گذاشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه هند با اشاره به شایعاتی درباره احتمال واگذاری برخی مناطق به طالبان گفت که در توافق صلح افغانستان هیچ منطقه‌ای نباید خارج از کنترل و حاکمیت دولت این کشور باشد.

ملاقات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با همتای هندی اش - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه و هند برای توسعه هماهنگی درمورد افغانستان

کومار در ادامه گفت، روند صلح افغانستان باید مورد موافقت کامل مردم افغانستان و دولت این کشور باشد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز گفت: هند همواره از انتخابات زود هنگام حمایت کرده و بسیار خرسندیم که انتخابات باوجود شرایط چالش ‌برانگیز برگزار شد. ما به همکاری با دولت مشروع که به قدرت برسد ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز هنگامی که امریکا با به حاشیه راندن کابل مذاکرات با طالبان را ادامه می‌داد دهلی‌نو تاکید کرده بود که روند صلح افغانستان باید به رهبری، مالکیت و کنترل دولت این کشور باشد.

هند همواره تصریح کرده که تنها از مذاکرات صلح تحت رهبری‌ افغان‌ها حمایت می‌کند و دولت افغانستان باید در روند مذاکرات صلح با طالبان حضور داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала