دادخواهی برای پسر افغان مقابل سفارت ایران

© Sputnikدادخواهی برای پسر افغان مقابل سفارت ایران
دادخواهی برای پسر افغان مقابل سفارت ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان ولایت کابل در یک حرکت اعتراضی مقابل سفارت ایران خواهان دادخواهی در مورد شکنجه پسر افغان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، بعضی از باشندگان شهر کابل در یک حرکت اعتراضی مقابل سفارت ایران در کابل گرد آمدند و خواهان عدالت شدند.
افراد معترض از ایران میخواهند که در برابر مهاجران افغان حساس باشند و اجازه ندهند که مهاجرین در ایران مورد ظلم و ستم قرار بگیرد.
در عین حال آنها از وزارت خارجه افغانستان نیز خواسته اند که سفیر ایران در کابل را احضار کنند تا که درباره این قضیه وضاحت بدهد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان
نوجوان افغان زیر شکنجه یک مقام ایرانی جان داد

عبدالبصیر رشتیا، یکی از معترضین گفته است که بررسی جرم از صلاحیت‌های نهادهای عدلی و قضایی و پولیس هر کشور است لت و کوب یک انسان بدون دخالت این نهادها غیر قانونی می باشد.
گفتنیست که کمیسیون حقوق بشر نیز در واکنش به شکنجه‌ای شهروند افغانستان از دولت ایران خواسته است که عاملین به دادگاه معرفی شوند و قضیه بررسی صورت گیرد.
در اعلامیه کمیسیون نیز افزوده شده است که ایران باید جلو چنین جنایات به شهروندان افغانستان در ایران گرفته شود.
در این اعلامیه آمده است که یک پسر شانزده ساله افغان در از طرف شورای محلی «سَلخ» در جزیره‌ی قِشم ولایت هُرمُزگان ایران شکنجه شده است.
در عین حال کمیسیون حقوق بشر از وزارت خارجه افغانستان نیز خواسته است که در باره شکنجه این کودک با مقامات ایرانی دیدار و گتفگو کنند تا عاملین این قضیه به سزای خود برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала