ارگ: سخنگوی وزارت خارجه به‌دلیل اظهارات "غیرمسئولانه" برکنار شد

© Photo / Twitter/mfa_afghanistanصبغت الله احمدی
صبغت الله احمدی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدیق صدیقی می‌گوید که سخنگوی وزارت امور خارجه به‌دلیل اظهار نظرهای "غیرمسئولانه" اخیرش از وظیفه اش سبکدوش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، می‌گوید که رئیس‌جمهور غنی، میرویس ناب، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان را به عنوان معین همکاری‌های اقتصادی و سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه، تعین کرده است.
صدیقی می‌افزاید که صبغت احمدی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه به‌دلیل اظهار نظرهای "غیرمسئولانه" اخیراش در رابطه به سفر هیئت طالبان به پاکستان از وظیفه سبکدوش شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چندی قبل در یک کنفرانس خبری گفته بود: "مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست و چهارم سپتامبر آغاز شده بود و هیئت افغانستان زمانی به نیویارک رسید که تقریبا تمامی هیات‌های دیگر کشورها نیویارک را ترک کرده بودند و متأسفانه افغانستان، امسال ضعیف‌ترین حضورش در سازمان ملل متحد را تجربه کرد".

همچنان ادریس زمان، معین سیاسی وزارت امور خارجه دیروز  شنبه (۱۳میزان) در نشست خبری تشریح سفر هیأت افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در واکنش به سخنان صبغت احمدی، سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: "وزارت خارجه مجری سیاست خارجی است که از سوی رییس‌جمهور و دیگر نهادها ساخته می‌شود و هرنوع اظهار نظر در مخالفت با این سیاست، دیدگاه شخصی آن فرد را می‌رساند. در وزارت خارجه، دو دستگی وجود ندارد. به همین لحاظ است که پس از این، من به گونه مستمر با رسانه‌ها خواهم بود".

او گفت: "نشست خبری آقای احمدی را ندیدم، اما چیزی که من می‌گویم، موقف افغانستان است".

صبح دیروز صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز در یک پیام توییتری در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: "آخرین اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد دیدار طالبان و پاکستان یا روند صلح منعکس‌کننده نظرات دولت افغانستان نیست؛ بلکه این اظهارات شخصی وی است".

به گفته وی، سیاست‌های صلح افغانستان توسط ریاست جمهوری اعلام شده و اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه در مورد صلح، منعکس‌کننده نظرات دولت افغانستان نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала