هشدار وزیر داخله آلمان از وقوع بحران جدید پناهجویان

© REUTERS / Michael Dalderهشدار وزیر داخله آلمان از وقوع بحران جدید پناهجویان
هشدار وزیر داخله آلمان از وقوع بحران جدید پناهجویان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هورست زهوفر به کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داده است که اگر همبستگی نداشته باشند با بحرانی عمیق‌تر از سال ۲۰۱۵ روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Bild am Sonntag ، هورست زهوفر، وزیر امور داخله آلمان گفته است در صورت اینکه کشورهای اتحادیه اروپا همبستگی نداشته باشند و سرحدات شان را حفاظت نکنند، اروپا شاهد تکرار بحران پناهجویان خواهد بود.

وزیر داخله آلمان گفت: "اگر ما، مثل اتحادیه اروپا برای حل این مشکل تلاش نکنیم، پس ما شاهد آنچه در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، خواهیم بود – و این از دست دادن کنترول وضعیت بود".

شورش در اردوگاه پناهجویان در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
شورش در اردوگاه پناهجویان در آلمان

وی خاطر نشان ساخته است که احتمال دارد موج جدید پناهجویان شدیدتر از موج قبلی باشد.

زهوفر گفته است کشورهای واقع در سرحدات خارجی اتحادیه اروپا برای مدتی طولانی تنها گذاشته شده‌اند.

از مدتی پیش شمار پناهجویانی که برای ورود به اروپا از طریق ترکیه خود را به یکی از جزیره‌های یونان می‌رسانند به شدت رو به افزایش است.

وزیر داخله آلمان به تازگی برای رسیدگی به اوضاع و یافتن راه‌حلی برای کنترل موج جدید پناهجویان به ترکیه و یونان سفر کرده بود.

او می‌گوید اگر به کشورها در سرحدات خارجی اتحادیه اروپا کمک نشود این احتمال وجود دارد که به زودی شاهد ورود موج جدیدی از پناهجویان از این سرحدات باشیم که شاید ابعاد آن از چهار سال پیش گسترده‌تر باشد.

هورست زهوفر گفته که با همکاری رئیس آلمانی جدید کمیسیون اتحادیه اروپا، اورزولا فون‌درلاین تمام تلاش خود را خواهد کرد که بحران سال ۲۰۱۵ تکرار نشود. او افزود که در این مسیر از حمایت کامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برخوردار است.

سیاست "درهای باز" آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ که ورود صدها هزار پناهجو به این کشور را به دنبال داشت، با انتقاد شدید محافظه‌کاران و راستگرایان آلمان و کشورهای اروپایی روبرو بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала