حاصلات چهارمغز کنر در سال روان

© Sputnikحاصلات چهارمغز کنر در سال روان
حاصلات چهارمغز کنر در سال روان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان در کنر از افزایش حاصلات چهارمغز در سال روان خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کنر از بیشترشدن 8 درصدی در حاصلات چهار مغز این ولایت گزارش داده اند و افزوده اند که میزان حاصلات چهار مغز این ولایت در سال روان به دوهزارو هشصد تن رسیده است.
آنها نیز افزوده اند که پیش از این حاصلات در این ولایت به دو هزارو پنجصد تن بوده است که به این صورت این ارقام نشان می‌دهد که حاصلات در سال جاری هشت فیصد نسبت به گذشته بالا بوده است.
مسولان همچنان می افزایند که فروش چهارمغز در یک سال به دوصدو بیست میلیون افغانی می‌رسد، و در حال حاضر قیمت فی کیلو چهار مغز در بازارها هشتاد و هشت افغانی می‌باشد.
گفتنیست که در ولایت کنر به مساحت بیش از ۲۳۴ هکتار زمین را باغهای چهار مغز در بر می‌گیرد.

40 میلیون دالر درآمد طالبان از پسته بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
40 میلیون دالر درآمد طالبان از پسته بادغیس

قابل یادآوریست که پیش از این وزارت صنعت و تجارت افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته بود که در سال روان به تعداد ۶.۶میلیون نهال جلغوزه و۳.۵ میلیون نهال پسته در نقاط مختلف افغانستان برای توسعه صادرات این کشور غرس شده است.
حشمت‌الله غفور، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در این نشست نیز گفته بود که جنگلات جلغوزه در ۹ ولایت افغانستان وجود دارد و تا هنوز ۴۴ هزار هکتار زمین را در بر می‌گیرد. و نیز افزود که در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن جلغوزه بوده است.
در ادامه این نشست اجمل حمید عبدالرحیمزی، معین امور تجارتي وزارت صنعت وتجارت با اشاره به پیشرفت میزان صادرات افزوده بود که صادرات افغانستان در ۴ سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است. اجمل حمید اسرار داشته است که جلغوزه، پسته وزعفران از محصولات مهم صادراتی افغانستان است و هم اکنون از ۱۶ کشور جهان تقاضا برای خرید جلغوزه وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала