ذخایر ارزی هندوستان رکورد زد

© Fotolia / Small1ذخایر ارزی هندوستان رکورد زد
ذخایر ارزی هندوستان رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی هند در گزارش جدید خود از وضعیت ذخایر این کشور اعلام کرد که هند تا پایان ماه سپتمبر به بالاترین سصح تاریخ خود رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیزینس ایندیا، بانک مرکزی هند در گزارش جدید خود از وضعیت ذخایر این کشور اعلام کرد که هند تا پایان ماه سپتمبر 433.59 میلیارد دالر ذخیره ارزی و طلا داشته است که بالاترین رکورد ثبت‌شده ذخایر ارزی در این کشور محسوب می شود.

این رکورد شکنی تازه به دنبال افزایش 5.02 میلیارد دالری ذخایر در طی ماه سپتمبر رخ داده است. از مجموع ذخیار ارزی فوق، 401.62 میلیارد دالر به شکل ارز خارجی و 26.95 میلیارد دالر را طلا تشکیل داده است.

ریسک بحران ارزی در کدام کشورها بیشتر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
ریسک بحران ارزی در کدام کشورها بیشتر است؟

شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند در نشست خبری خود به مناسبت این رکوردشکنی گفت که هند بین ماه های اپریل تا اکتوبر، 21.7 میلیارد دالر به ذخیار طلا و ارز خود افزوده است. ذخایر ارزی هند بیشتر از همه بر حسب دالر بوده است و به ترتیب یورو، پوند و ین جاپان در رده‌های دوم تا چهارم ذخایر ارزی قرار داشته اند.

 میزان ذخایر ارزی به شکل حق برداشت مخصوص از صندوق بین‌المللی پول بر خلاف ذخایر ارز و طلا کاهشی بوده است و با هفت میلیون دالر کاهش به 1.428 میلیارد دالر رسیده است. هم چنین طبق اعلام بانک مرکزی هند، ذخایر ارزی هند در نزد صندوق بین‌المللی پول با 17 میلیون دالر کاهش به 3.606 میلیارد دالر رسیده است.

انتشار خبر رکوردشکنی ذخایر ارزی هند باعث تقویت ارزش پول ملی این کشور در معاملات ارزی شد تا جایی که هر دالر امریکا به 70.84 روپیه، هر یورو به 77.78 روپیه، هر پوند انگلیس به 87.37 روپیه و هر فرانک سوئیس به 71.15 روپیه کاهش یافتند. هم چنین ارزش روپیه به 1.5096 ین جاپان رسید.

به گفته رویترز، به دنبال افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، هند در ماه سپتمبر 26 تن طلا وارد کرده است که پایین ترین میزان واردات ماهانه این کشور در طول سه سال اخیر محسوب می‌شود. این رقم در مقایسه با سپتمبر سال گذشته 68 درصد کاهش داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала