شمار قربانیان تظاهرات در عراق به ۱۱۳ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی رسید

© AP Photo / Hadi Mizbanشمار قربانیان تظاهرات در عراق به ۱۱۳ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی رسید
شمار قربانیان تظاهرات در عراق به ۱۱۳ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار کشته‌شدگان در نتیجه تظاهرات مردمی در عراق به ۱۱۳ نفر رسید و در نتیجه این تظاهرات بیش از ۴۱۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های عراقی، تظاهراتی که از تاریخ اول اکتوبر نخست در بغداد و سپس در ولایات دیگر عراق آغاز شده اند، ۱۱۳ کشته و بیش از ۴۱۰۰ زخمی برجا گذاشته اند.

براساس گزارش‌ها، در نتیجه تظاهرات مذکور دیروز (شنبه، ۵ اکتوبر) ۱۳ تن از معترضین کشته شدند و بیش از ۲۰۰ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

شاهدان عینی، پولیس عراق به طور  وحشتناک مردم را پراکنده می سازد - اسپوتنیک افغانستان
شاهدان عینی: پولیس عراق به طور وحشتناک مردم را پراکنده می سازد

این در حالی است که امروز (یکشنبه، ۶ اکتوبر) در شهر بغداد، پایتخت عراق نیروهای امنیتی گشت‌زنی‌های شان را افزایش داده اند و اکثریت جاده‌های این شهر به روی ترافیک مسدود شده اند. اما گفته می‌شود که ادارات دولتی، پوهنتون‌ها و مکاتب بغداد به‌شکل عادی، فعالیت دارند.

قبل از این نخست وزیر عراق در شهر بغداد، پایتخت این کشور قیود شب‌گردی اعلام کرده بود. این قیود همچنان در برخی از ولایات دیگر عراق وضع شده است.

تظاهرات مذکور روز سه شنبه (۱ اکتوبر) در بغداد آغاز شد، در نتیجه بی‌نظمی‌ها در این تظاهرات، دو تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند. روز چهارشنبه، تظاهرات نه تنها در بغداد بلکه در چند ولایت دیگر نیز آغاز شد. معترضین خواستار بهبود شرایط زندگی، حل مشکلات صحی، تحصیلی، بیکاری و مبارزه با فساد می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала