Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هواداری که بخاطر صلاح مسلمان شد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر محمدصلاح Russia World Cup Russia - Egypt
محمدصلاح  Russia World Cup Russia - Egypt - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هودارا تیم فوتبال ناتینگهام فارست که بخاطر محمدصلاح مسلمان شد، در این باره صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از هواداران تیم فوتبال ناتنگهام فارست انگلستان بنا بر ادعای نشریه گاردین به خاطر محمدصلاح مسلمان شده است داستان مسلمان شدنش را به این روزنامه انگلستانی تشریح کرده است.

گاردین از زبان این هوادار نقل کرده است: محمد صلاح الهام‌بخش واقعی من در مسلمان شدنم بود. من طرفدار ناتینگهام فارست هستم و تکت بازی های این فصل تیمم را دارم، ولی اعلام می کنم که به دین اسلام ایمان آورده‌ام، من هنوز هم خودم هستم و این چیزی است که از صلاح الگو گرفته ام، می خواهم با او ملاقات کنم و دستانش را فشرده و بگویم متشکرم.

این هوادار در ادامه افزود: دوستانم کاملاً باورشان نمی شود که مسلمان شده اما چون در ظاهرم تغییری نکرده‌ام چون فکر می کنم تنها قلبم حالا بهتر شده است. پیش از این فکر می کردم دین اسلام و فرهنگ مردمش عقب‌افتاده است و من همیشه به مسلمانان به چشم فیلی در اتاق نگاه می‌کردم و از آنها متنفر بودم.

او در ادامه می پوید: تحصیلات من در زمینه مطالعات خاورمیانه در دانشگاه لیدز همه چیز را تغییر داد. در جریان کار روی پایان‌نامه ام دنبال کار متفاوت بود که استاد راهنمایم گفت "نظرت در مورد شعار هواداران لیورپول درباره محمد صلاح چیست؟" من آن شعار را می‌دانستم و شگفت‌انگیز بود، اما تصوری از آن واژه‌ها نداشتم. سوالی برایم خلق شد که آیا عملکرد محمد صلاح گفت‌وگو با اسلام هراسی در رسانه‌ها و حوزه‌های سیاسی را مشتعل کرده است؟ شعار هواداران لیورپول که "اگر چند گل دیگر بزنی، من هم مسلمان خواهم شد" بود را به معنای واقعی در قلبم حس کردم.

وی تصریح کرد: محمد صلاح اولین مسلمانی بود که من می‌توانستم با او ارتباط برقرار کنم. در دانشگاه که با دانشجویان مسلمان دوست شده بودم، با با چند دانشجوی مصری صحبت کردم و آنان دانستند که تحقیق من با موضوع «محمد صلاح، هدیه‌ای از جانب خدا» است که بخشی از شعار دیگر لیورپولی‌هاست و آنها درباره این بازیکن و اینکه او چه کارهایی برای کشورشان کرده، صحبت کردند. یکی از آن دانشجویان مصری به من گفت که صلاح نمونه درست مسلمان بودن است و پیروی درستی از اسلام دارد. او بر این باور بود که صلاح باعث شده مردم دوباره عاشق مسلمانان شوند.

بِن بِرد اضافه کرد: حرف‌های این دانشجوی مصری را با وجودم حس می‌کردم که وقتی صلاح گل می‌زند، من فکر می‌کنم او برای اعتقادش گلزنی می‌کند. وقتی او با لیورپول فاتح لیگ قهرمانان شد، به دوستانم گفتم این پیروزی برای اسلام بود. محمد پس از هر بار گلزنی سجده شکر به جا می‌آورد و نمادی کاملاً اسلامی را به جهانیان نشان می‌داد. شاید میلیون ها نفر در سراسر جهان بازی های لیگ برتر را هر هفته تماشا می‌کنند؟ ولی صلاح به من نشان داد که می‌توان فردی عادی و البته یک مسلمان بود. شما می‌توانید خودتان باشید. محمد بازیکنی فوق‌العاده است که به جامعه فوتبالی و سیاست‌ها و دین خود احترام می‌گذارد و به نظرم این کاری است که فوتبال می‌تواند بکند.

بِن بِرد می گوید: سال قبل هواداران چلسی به گونه کنایه‌آمیز شعار دادند که «صلاح یک عامل انتحاری است» و برای اولین بار بود که در شبکه اجتماعی از آنها عصبانی بودم و می‌دانستم که حرف آنها درست نیست. حالا به کودکان مسلمان می‌گویم که «از رفتن به مسابقات فوتبال نترسید». من از اینکه از دوستانم جدا شوم، می‌ترسیدم و نمی‌خواستم آنها را از دست بدهم چون آنها را مثل برادران خودم می‌دیدم ولی حالا یک‌پنجم جمعیت جهان را به عنوان خواهران و برادرانم می‌بینم. این بستگی به ما دارد که درک کنیم ما همه با هم هستیم و بهترین سخنگو در این مورد محمد صلاح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала