اسماعیل خان: حکومت با روند صلح برخورد سلیقه‌ای می کند

© Sputnik / POYAاسماعیل خان: حکومت با روند صلح برخورد سلیقه‌ای می کند
اسماعیل خان: حکومت با روند صلح برخورد سلیقه‌ای می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اسماعیل، وزیر پیشین آب و برق و یکی از چهره های جهادی، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی، گفت که طالبان آمادگی کامل دارند برای آغاز گفتگوهای صلح.

به گزارش اسسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، محمد اسماعیل خان  حکومت کنونی به  برخورد سلیقه‌ و سنگ‌اندازی با روند صلح متهم می کند.

او افزود: حکومت همیشه سر راه روند صلح مانع ایجاد کرده است، درحالی که وزارت خارجه موقف درست نشان داده است. پذیرایی پاکستان از طالبان یک امید تازه است.

شماری از اعضای شورای عالی صلح نیز اختلاف دیدگاه در حکومت وحدت ملی به زیان کشور می دانند.

حاجی دین محمد عضو شورای عالی صلح از موقف‌های متفاوت ارگ ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، انتقاد می کند و می گوید که این اختلافات به سود کشور نیست و به گروه طالبان مشروعیت خواهد بخشید.

حاجی دین‌محمد، می‌گوید: هم ارگ و وزارت خارجه کوشش کنند که آبروی افغانستان را حفظ کنند، این نشان‌دهنده اختلاف عمیق است درباره مسایل بزرگ است.

با این حال، مشاوران رئیس جمهور غنی، می گویند که اختلاف میان وزارت خارجه و ریاست جمهوری پایان یافته است.

آقای مصداق، اظهار میدارد: دونظر مختلف که میان ارگ و وزارت خارجه برطرف شده و به این نظر استند که طالب نخست آتش بس عمومی اعلام کند وباز وارد گفتگو شوند.

منابع می گویند که نشستی میان نمانیده‌گان امریکا و طالبان در چین برگزار خواهد شد، این در حالی است که طالبان به دلیل اختلاف‌ها در حکومت گفته اند هرگز با این حکومت وارد گفتگو نخواهند شد، اما آماده اند با جریان های سیاسی کشور، تلاش های صلح را ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала