ترامپ خواستار استیضاح پلوسی شد

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا را مورد حمله قرار داد و کنگره آن کشور را به استیضاح وی فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، با نشر یک پیام توییتری، رئیس مجلس نمایندگان آنکشور رابه خیانت متهم و خواستار استیضاح شد.

رئیس جمهور در حساب توئیتری خود  با انتقاد ازنانسی پلوسی، گفت او از تمامی دروغ‌هایی که آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به کنگره و مردم امریکا گفته، آگاه است.

ترامپ افزود: پلوسی می‌تواند به اتهام خیانت مجرم شناخته شود زیرا از تمامی آنچه آدم شیف درباره تماس تلفنی وی با رئیس جمهور اوکراین گفته، آگاه است.

رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها با ماجرای رسوایی تازه‌ای بر سر مکالمه تلفنی با همتای اوکراینی‌اش دست به گریبان بوده و آینده سیاسی خود را در معرض خطر می‌بیند، پیش از این نیز دموکرات‌ها را مورد انتقاد قرار داده بود.

 نظر دختر ترامپ در مورد احتمال استیضاح پدرش - اسپوتنیک افغانستان
نظر دختر ترامپ در مورد احتمال استیضاح پدرش

ترامپ روز شنبه در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: داستان به اصطلاح افشاگری درباره مکالمه تلفنی عالی من بسیار اشتباه است حتی نقل و قول‌های آن نیز نزدیک به هم نیست. (آدام) شیف و (نانسی) پلوسی هیچگاه فکرش را هم نمی‌کردند که من متن این مکالمه را منتشر کنم. آن‌ها را شگفت زده کردم، آن‌ها گیر افتادند. این کلاهبرداری علیه مردم امریکاست.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند. محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی امریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در 25 جولای از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، اخیرا آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала