سخنگوی طالبان: با دولت گفت‌وگو نمی‌کنیم و با امریکایی ها تا اخیر می‌جنگیم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان می گوید، ما از جنگ با امریکا هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد، تاریخ تکرار خواهد شد...یکبار دیگر هشدار می‌دهیم که بهتر است امریکا از طریق مذاکره به این جنگ پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک،سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در یک مصاحبه گفت که تا تحقق توافق صلح حملات این گروه علیه نیروهای امریکایی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی طالبان در قطر با اشاره به مذاکرات صلح افغانستان اظهار داشت: با دولت کابل گفت‌وگو نمی‌کنیم و به حملات علیه نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ما به حملات علیه نیروهای امریکایی ادامه می‌دهیم و با دولت افغانستان نیز تحت عنوان دولت گفت‌وگو نمی‌کنیم، همانطور که در گذشته نیز از چنین گفت‌وگوهایی خودداری کرده‌ایم.

گفت‌وگوهای بین امریکا و طالبان با هدف خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در بدل تهدید قرار نگرفتن امریکا از خاک افغانستان جریان داشت تا اینکه ترامپ در توئیتی از لغو گفت‌وگوها خبر داد.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نماینده ویژه امریکا و طالبان در پاکستان با یکدیگر دیدار کردند که میزبانی اسلام‌آباد از طالبان مخالفت کابل را در پی داشت.

امریکا و طالبان حدود یک سال برای رسیدن به یک توافق سیاسی درباره آتش‌بس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و تضمین اینکه از خاک افغانستان علیه این‌کشور استفاده نشود گفت‌وگو کردند.

پس از لغو مذاکرات، طالبان تاکید کرد که تنها در صورت شرط آتش‌بس متقابل حاضر به توقف جنگ است و در صورت پایبندی امریکا به توافقنامه نیز برای از سرگیری مذاکرات قطر آماده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала