Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شروع چالش جدید مسی؛ تلاش برای عبور از رکورد پله

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر لیونل مسی Футбол. Товарищеский матч. Россия - Аргентина
لیونل مسی Футбол. Товарищеский матч. Россия - Аргентина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنها یک اسطوره می‌تواند از اسطوره‌ای دیگر سبقت بگیرد و آن لئونل مسی فوق ستاره آرژانتین است.

به گزارش اسپوتنیک، حالا لیونل مسی می خواهد یکی از دست نیافتنی ترین رکوردهای سالهای اخیر فوتبال جهان را بشکند یعنی 643 گلی که ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به "پله" در هجده سال حضور در سانتوس (بین 1956 تا 1974) به ثبت رسانده بود. هیچ بازیکن دیگری در تاریخ فوتبال نتوانسته در یک باشگاه این قدر گل بزد.

Lionel Messi, right, talks to coach Jorge Sampaoli during a training session of Argentina at the 2018 soccer World Cup in Bronnitsy, Russia, Tuesday, June 19, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
مسی رکورد پیرلو را شکست

 مسی که تا کنون 604 گل برای بارسلونا به ثمر رسانده پیش از این رکورد 565 گل گرد مولر در بایرن مونیخ بین سالهای 1964 تا 1979 را شکسته بود. پله یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است که شاید هرگز تصور نمی کرد که رکوردش شکسته شود. مسی نخستین گل فصلش را برابر سویا به ثمر رساند و حالا به 39 گل دیگر نیاز دارد تا به پله برسد و با 40 گل از او عبور خواهد کرد. فوق ستاره بارسلونا در ده سال اخیر همیشه بیش از 40 گل زده و به همین خاطر انتظار می رود که تا پایان فصل جاری بتواند از پله عبور کند و بدین ترتیب به رکورد دار تاریخ از نظر تعداد گل در یک باشگاه تبدیل شود.  مسی تا کنون 420 گل در لالیگا، 112 تا در لیگ قهرمانان، 51 تا در کوپا دل ری، سیزده تا در سوپرجام اسپانیا، پنج تا در  جام جهانی باشگاه ها و سه تا در سوپرجام اروپا به ثبت رسانده است. مسی برای رسیدن به 604 گل به 691 بازی نیاز داشته است. او هر 1.14 بازی 1 گل به ثمر رسانده است. ستاره بارسلونا 68 گل هم برای بارسلونا زده تا کل گلهای دوران فوتبالش به عدد 672 برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала