رونق بازار پشک های سیاه در کابل: حقیقت یا مبالغه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر رونق بازار پشک های سیاه در کابل: حقیقت یا مبالغه
   رونق بازار پشک های سیاه در کابل: حقیقت یا مبالغه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از شهروندان در پایتخت و برخی‌از ولایت‌های کشور، افزون‌بر انواعی از جان‌ داران و حیوان‌های اهلی و غیراهلی، از بازار گرم پشک سیاه سخن می ‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک، شماری از شهروندان در پایتخت و برخی‌از ولایت‌های کشور، افزون‌بر انواعی از جان‌ داران و حیوان‌های اهلی و غیراهلی، از بازار گرم پشک سیاه سخن می ‌زنند.

هرپشک سیاه چشم «الفک» ‌داره تا سه هزار دالر به فروش می رسد.

یکی از پشک فروشان در مرکز ولایت پروان، می‌گوید که پشک‌ها خواص و نژاد مختلف دارند؛ اما پشک سیاه خالص که چشم‌های ویژه دارد، تا چندین متر ماحول خود زگنال موبایل و انترنت را قطع می‌کند و به‌همین دلیل تا دوصد و سه‌صد هزار افغانی خریدوفروش می‌شود.

در همین حال کارمند یکی از شرکت‌های مخابراتی‌همچنین می‌گوید که موجودیت نوعی از پشک‌های سیاه در برخی‌از مناطق تحت پوشش مخابراتی، سبب قطع و اختلال در آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل می‌شود.

ازسوی دیگر، برخی‌از کاروباریان بااستفاده از شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک، افزون ‌بر پشک سیاه با نشر نوارها و نگاره‌هایی از گژدم سیاه، غندل و شوپرک چرمی، با مشتریان و کاربران از ویژه‌گی‌های نام و رنگ و نژاد، قیمت‌ها و درامدهای ده‌ها و صدها هزار دالری سخن می‌زنند.

محمد رضایی یک کابر دیگر می نویسد" پشک سیاه گویا در این روز ها بازار پشک های سیاه گرم است چرا که اشخاصی شایعه کرده اند با مبلغ زیادی آنرا خریداری می نمایند و خصوصیتی را که باید داشته باشد آنتن مبایل را قطع کند ، و مردم روز ها را برای گرفتاری آن سپری میکنند".  

کاربر دیگر نوشت: دوستان درباره گژدم‌ سیاه شنیده بودم درباره تار موی

از طبقہ اناث شنیده بودم اما اولین بار است ..!

درباره پشک سیاه مشنوم ...!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала