سازمان حمایت از کودکان: تمام عمرجوانان 18 ساله افغان در جنگ سپری شده

© Sputnik / JakАфганская молодежь
Афганская молодежь - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان اعلام کرده است کودکان افغانستان که امروز (دوشنبه، 15میزان) 18 ساله می‌شوند، تمامی عمرشان را در جنگ سپری کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان  بین المللی حمایت از کودکان در بیانیه‌ایکه به مناسبت آغاز هجدهمین سالگرد آغاز درگیری میان نیروهای ائتلاف و طالبان به نشر رسیده، از طرف‌های درگیر خواسته شده است که جنگ بر کودکان را متوقف کنند.

براساس اعلامیه، در 18 سال گذشته روزانه 20 میلیون کودک با ترس شنیدن شلیک‌های اسلحه، انفجار بمب‌ها و یا هم از دست‌دادن اعضای بدن در راه مکتب از خواب بیدار می‌شده‌اند.

وضع دردناک کودکان افغان - اسپوتنیک افغانستان
وضع دردناک کودکان افغان

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان گفته است که تنها بین سال‌های 2015 الی 2016 میلادی بیش از 12 هزار و 500 کودک در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند. همچنان در این مدت 274 کودک به عنوان سرباز استخدام و یا نقش حمایت‌کننده برای جنگ‌جویان داشته‌اند.

به نقل از اعلامیه، بیش از 3.7 میلیون کودک افغان در نتیجه‌ی جنگ از رفتن به مکتب باز مانده‌اند که 60 درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند. همچنان این سازمان گفته است که تنها در سال 2018 میلادی، 700 مکتب در اثر خشونت‌ها بسته شده است.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در ادامه گفته است که 3.8 میلیون کودک افغان به کمک‌های بشری نیازمند دارند که از این جمله 600 هزار آن‌ها به سوءتغذیه حاد گرفتارند.

در اعلامیه‌ی این سازمان تأکید شده است که زمان توقف جنگ بر کودکان فرارسیده و در صورت نقض قوانین بشری که کودکان از آن رنج می‌برند، باید تحقیق همه‌جانبه صورت بگیرد تا عاملان پاسخ‌گو نگهداشته شوند.

از جامعه جهانی نیز خواسته شده است که نباید فراموش کنند که این کودکان به کمک‌های صحت روانی و آموزشی نیاز دارند تا احساس آرامش و مصونیت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала