فاجعه جدیدی در انتظار بشریت است

© Sputnik / Alexander Kovalyovفاجعه جدیدی در انتظار بشریت است
فاجعه جدیدی در انتظار بشریت است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از محققان کمبود فسفر را در آینده نزدیک پیش بینی نمودند که به گفته دانشمندان می تواند به یک فاجعه عظیم برای بشریت منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی Science Alert یک تیم بین المللی از متخصصان، نتیجه گرفتند که در آینده نزدیک بشریت می تواند با کمبود حاد فسفر که برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است، روبرو شود. دلیل این کمبود، که می تواند به گرسنگی منجر شود، استفاده غیرمنطقی از کودهای معدنی است که در اقیانوس ها شسته می شوند.

راهی برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ جهانی پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
فاجعه بزرگ جهانی در راه است

براساس این گزارش ، طی 50 سال گذشته، شمار کودهای فسفر مورد استفاده 50 بار افزایش یافته است و تا سال 2050 پیش بینی می شود تقاضا برای آنها دو برابر شود. اگر هیچ کاری برای حفظ این عنصر مهم انجام نشود، ممکن است به زودی ذخایر آن به اتمام برسد.

برخی مدلهای نظری پیش بینی می کنند که در سطوح فعلی مصرف، فسفر موجود پس از 80 سال ممکن است کاملا تمام شود و این امر باعث نارسایی محصولات کشاورزی خواهد شد. طبق تخمین های محتاطانه تر، این اتفاق در 400 سال آینده رُخ خواهد داد و بدبین ترین پیش بینی ها حاکی از یک دوره 40 ساله است.

به گفته دانشمندان، شرط اصلی برای جلوگیری ازاین بحران، کاهش استفاده از فسفر و همچنین ایجاد راهکارهای برای استفاده مجدد از آن خواهد بود. ایجاد یک سیستم دورانی بسته امکان استفاده از فسفات ها را تا 46 برابر کود، سوخت یا مواد غذایی فراهم می کند. در حال حاضر هیچ راه حل شناخته شده ای برای این مشکل وجود ندارد که بر روی اکوسیستم های آبهای آلوده به کود نیز تأثیر گذار باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала