ناتو علاقه مند ایجاد سازمان امنیتی در خلیج فارس نیست

© AFP 2023 / John Thys ناتو علاقه مند ایجاد سازمان امنیتی در خلیج فارس نیست
 ناتو علاقه مند ایجاد سازمان امنیتی در خلیج فارس نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو هیچ پیشنهادی از روسیه برای ایجاد سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ناتو می گوید که هیچ پیشنهادی از روسیه برای ایجاد یک سازمان امنیتی در خلیج فارس دریافت نکرده است، این پیمان مکانیسم موجود همکاری با تعدادی از کشورهای منطقه را کافی می داند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این می اندیشید که با ایجاد یک سازمان بین المللی برای امنیت و همکاری در خلیج فارس، می شود که ثبات در این منطقه پرآشوب را تضمین کرد.

دفتر مرکزی ناتو گفت: ما چنین پیشنهادی از روسیه دریافت نکردیم. آنها تأکید کردند که ناتو به عنوان بخشی از ابتکار همکاری استانبول، که در اجلاس ناتو در استانبول در سال 2004 آغاز شد؛ همکاری طولانی مدت، گفتگوی سیاسی و همکاری عملی را با تعدادی از کشورهای منطقه در پیش گرفت.

ناتو و همکارانش در چارچوب ابتکار همکاری های استانبول با چالش ها و تهدیدهای مشابهی روبرو هستند. این ابتکار به عنوان پایه و اساس همکاری اتحاد شرکای منطقه ای مان با بحرین، کویت، قطر و امارات متحده عربی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
طرح جدید پوتین برای تامین امنیت در خلیج فارس

در تاریخ 3 اکتبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی در جلسه علنی بحث و گفتگوی والدای، اظهار داشت که فدراسیون روسیه برای رفع مشکلات امنیتی در خلیج فارس پیشنهاد ایجاد سازمانی با مشارکت روسیه، چین، ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها را داده است.

در ماه جون، وزارت امور خارجه روسیه نقطه نظر روسیه درباره امنیت جمعی را در خلیج فارس اعلام کرد، که برای کمک به ایجاد مکانیسم همکاری در منطقه طراحی شده است. به گفته روسیه، نظریه ایجاد سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس می تواند نقش اساسی در تحکیم فعالیت سیاسی و دیپلماتیک در این منطقه داشته باشد.

 به گفته روسیه، نظریه ایجاد سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس می تواند نقش اساسی در تحکیم فعالیت سیاسی و دیپلماتیک در این منطقه داشته باشد. در این جا صحبت در مورد اجرای برنامه بلند مدت اقدامات برای عادی سازی اوضاع ، تقویت ثبات و امنیت، حل و فصل مناقشات، تعیین دستورالعمل های پس از بحران و همچنین راه های اجرای وظایف مرتبط در میان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала