پیش بینی جنگ در خاورمیانه

© Fotolia / Peyman Kaiediپیش بینی جنگ در خاورمیانه
پیش بینی جنگ در خاورمیانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حملات ترکیه بالای کردهای سوریه، در خاورمیانه پیش بینی جنگ شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The National Interest، این عملیات نظامی ، پس از آن آغاز شد که رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان قصد حمله بالای کردهای را کرد می تواند این قلمرو را به "ویتنام ترکیه" تبدیل کند و با شکست آنکارا پایان خواهد یافت.
براساس این نشریه، در حال حاضر اردوغان باید در مقابل زمینه عدم ثبات اقتصاد ترکیه و پیروزی نامزد مخالف در انتخاب شهردار استانبول، موقعیت سیاسی خود را تقویت کند، بنابراین احتمال حمله ارتش ترکیه به قسمت شمال شرقی سوریه، که توسط کردها اشغال شده است، زیاد است. علاوه بر این، رهبر ترکیه آشکارا انتظار دارد که آنکارا بتواند به سرعت کردها را شکست دهد و آنها را از دسترسی به چاه های نفت محروم کند.
با توجه به گفته‌های این نشریه علی رغم اینکه تسلیحات موجود در اختیار ترکیه است به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین، می تواند مزیت قابل توجهی را در عملیات نظامی در کوهستانها و مناطق روستایی فراهم کند و در مرحله اول این عملیات پیروزی کسب کند، در آینده آنکارا با اهمیت قابل توجهی روبرو خواهد شد.

نیروهای هوایی ترکیه بر پایگاه نظامی کردها حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای هوایی ترکیه بر پایگاه نظامی کردها حمله کردند

بنابراین به گفته‌های این روزنامه، مقامات سعودی می توانند سلاح و اطلاعاتی را به کردهای سوریه ارائه دهند تا مانع از استقرار ترکیه تسلط خود در منطقه شود. علاوه بر این، اسرائیل همچنین می تواند اسلحه را به کردها بفرستد، زیرا اردوغان و سرویس های اطلاعاتی ترکیه قبلاً از جنبش حماس پشتیبانی می کردند که به عنوان یک سازمان تروریستی در کشور اسرائیل شناخته می شود. همچنان این احتمال وجود دارد که یونان و نیروهای رئیس جمهور فعلی سوریه بشار اسد در کنار کردها عمل کنند.
این گفته‌ها درحالی انجام می‌شود که شب گذشته تاریخ 7 اکتوبر طیاره‌های ترکی بر ستاد نیروهای کردی در حومه شهر المالکیه در ولایت حسک در شمال شرق سوریه، حمله کرده اند.
قبل از این نیروهای دیموکرات سوریه اعلام کرده بودند که نیروهای امریکایی با نقض توافقاتی که با متحدین کردی داشتند، از مناطق سرحدی با ترکیه در شمال سوریه دور شده اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام داشت که نظامیان امریکایی شمال سوریه، جایی که ترکیه پلان دارد در آنجا عملیات نظامی علیه گروه‌های کردی انجام دهد، ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала