ترامپ: اگر ترکیه به متحدین ما حمله کند، اقتصاد او را نابود می‌کنم

© AFP 2023 / Nicholas Kammترامپ: اگر ترکیه به متحدین ما حمله کرد اقتصاد او را نابود می‌کنم
ترامپ: اگر ترکیه به متحدین ما حمله کرد اقتصاد او را نابود می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ در صورت حمله ترکیه به سربازان آمریکایی، یا متحدین ایالات متحده امریکا، در شمال شرق سوریه، این کشور را هشدار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ می گوید که ما سال‌ها در سوریه بودیم، در بخش کوچکی که ترکیه می خواهد عملیات آغاز کند، 50 سرباز امریکایی حضور داشتند، من نمی خواهم که هیچ اتفاقی برای آنها رخ دهد.

ترامپ : اوباما مسئول آغاز جنگ بین ترکیه و کردها است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ : اوباما مسئول آغاز جنگ بین ترکیه و کردها است

او افزود که فشار کافی بالا آنکار وجود دارد، در حال حاضر ترکیه با حزب کارگران کردستان جنگ می کند، آنها از یکدیگر منتفر هستند، اگر ترکیه اقدامی خارج از چارچوپ انسانی صورت گیرد، خشم واشتگتن را با اقتصاد ویران حس خواهند کرد.

ترامپ بار دیگر، تاکید کرد که امریکا گروه تروریستی داعش را نابود کرده است، حالا نوبت دیگر کشورها است با این گروه مبارزه کنند، حدود 60 تا 70 هزار خانواده از این گروه تروریستی باقی مانده است، من همیشه به کشورهای اروپایی گفتم، این‌ها را پناهندگی دهند، ولی آنها نمی خواهند.

او گفت: من به رئیس جمهور ترکیه گفتم که ادامه مبارزه با داعش مسئولیت تو است، مسئولیت روسیه، ترکیه، ایران، عراق، سوریه و همه کشورهای که از دولت اسلامی شام و عراق منتفر هستند، ما اقدامات ترکیه را دنبال خواهید کرد، امیداوریم که ترکیه و سایر کشورهای از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، آنچه را که فامیل‌ها و جنگجویان اسیر داعش، نیاز دارند، فراهم کنند.

این در حالی است که کاخ از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نمی کند و ترکیه متحدین امریکا را در این منطقه تروریست می خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала