کردها: حمله ترکیه بالای سوریه منجر به بازگشت داعش خواهد شد

© AP Photo / Hussein Mallaکردها: حمله ترکیه بالای سوریه منجر به بازگشت داعش خواهد شد
کردها: حمله ترکیه بالای سوریه منجر به بازگشت داعش خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حمله ترکیه بالای پایگاه نظامیان کردها در سوریه این گروه از بازگشت داعش در این کشور خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، اداره خود گردان ترکیه در واکنش به حمله هوایی ترکیه بالای پایگاهای ترکی ابراز کرده اند که این حملات باعث دوباره آمدن داعش در سوریه خواهد شد.
کردها نیز افزودند که این حملات مانع صلح دائمی در سوریه خواهد بود و از سوی هم از دولت بشارالااسد خواسته اند که در مورد اقدام جدی کنند.
این در حالیست که ترکیه گفته بود که حملات آنها هنگامی آغاز شد که نیروهای امریکایی از بعضی نقاط این کشور که هم مرز به ترکیه است عقب نشینی کرده اند.

لحظه حملات نیروهای هوایی ترکیه بر پایگاه نظامی کردها+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
لحظه حملات نیروهای هوایی ترکیه بر پایگاه نظامی کردها+ویدیو

از سوی هم امریکا اعلام کرده است که ایالات متحده به هر صورت عملیات نظامی قریب الوقوع ترکیه در شمال سوریه را تایید نمی‌کند، تا بدین وسیله واشینگتن خود را از عملیاتی که تهدید کننده جنگجویان کُرد سوری مورد حمایت آمریکا است دور سازد.
در همین حال جاناتان هوفمان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، افزوده است که پنتاگون برای ترکیه توضیح داد است و گفته است که ترامپ نیز گفته بود که از هیچ عملیات نظامی ترکیه در سوریه پشتیبانی نخواهیم کرد.
یادآوری می‌کنیم که شب گذشته تاریخ 7 اکتوبر طیاره‌های ترکی بر ستاد نیروهای کردی در حومه شهر المالکیه در ولایت حسک در شمال شرق سوریه، حمله کرده اند.
قبل از این نیروهای دیموکرات سوریه اعلام کرده بودند که نیروهای امریکایی با نقض توافقاتی که با متحدین کردی داشتند، از مناطق سرحدی با ترکیه در شمال سوریه دور شده اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام داشت که نظامیان امریکایی شمال سوریه، جایی که ترکیه پلان دارد در آنجا عملیات نظامی علیه گروه‌های کردی انجام دهد، ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала