سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل : تقلب در انتخابات ممکن نیست

CC0 / USAID Afghanistan / سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل : تقلب در انتخابات ممکن نیست
 سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل : تقلب در انتخابات ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت ایالات متحده در کابل پس از آن‌که کارمندانش از روند کار در کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کردند اعلام کرد که تقلب در این روند ممکن نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، سفارت امریکا در کابل شامگاه روز دوشنبه، ۱۵ میزان در پیامی در صفحه رسمی توییترش نوشته که کارمندان این سفارت به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات افغانستانرفته و از روند کاری در این کمیسیون بازدید کرده‌اند. این سفارت افزوده که از تلاش کارمندان انتخاباتی افغانستان تقدیر می‌کنند.

در این پیام سفارت امریکا آمده‌است: « جایی برای تقلب در انتخابات افغانستان وجود ندارد.»

این سفارت افزوده که رای دهندگان در افغانستان مطمئن باشند که "فقط رای‌های قانونی، با شفافیت و بی‌طرفی شمرده می‌شود."

Appreciate the chance to visit the NTC & see firsthand the hard work of @AfghanistanIEC. There’s no place for fraud in #AfghanElections. #Afghan voters deserve to have only lawful votes counted with impartiality & transparency. @USEmbassyKabul DCM Karen Decker pic.twitter.com/QSPsCVdRBW

این سفارت افزوده که رای دهندگان افغان مطمئن باشند که فقط رای‌های قانونی شان با شفافیت و بی‌طرفی شمرده می‌شود.

در همین حال کمیسیون انتخابات اعلام کرده که کرین دیکر؛ معاون سفارت امریکا در کابل روز دوشنبه با اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان در مورد روند برگزاری انتخابات و جمع‌بندی نتایج در مقر این کمیسیون دیدار کرده‌است.

این مقام سفارت امریکا گفته که امریکا حمایت از مردم افغانستان و این روند را مسوولیت خود می‌داند و در ۲۰ سال گذشته برای نهادینه سازی دموکراسی در این کشور سرمایه گذاری کرده‌است.

او تاکید کرده که این کشور حاضر است ۲۰ سال دیگر نیز در این زمینه با مردم افغانستان همکاری کند.

با این حال هم کمیسیون انتخابات و هم شماری از نامزدان بر شمردن تنها آرای بیومتریک شده در این انتخابات تاکید کرده‌اند اما شماری دیگر از نامزدان گفته‌اند که سیستم بیومتریک نیز عاری از تقلب نبوده‌است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала