پنتاگون :عملیات نظامی در سوریه برای ترکیه "خطر‌آفرین" خواهد بود

CC0 / / واکنش پنتاگون به آغازعملیات نظامی ترکیه در سوریه
واکنش پنتاگون به آغازعملیات نظامی ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا می گوید، عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال شرقی سوریه، عواقب بی ثبات کننده‌ای را برای خود ترکیه در قبال خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک،  جاناتان هوفمان، سخنگوی پنتاگون گفت: مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده و  رئیس ستاد ارتش  امریکا به همتایان ترک خود گفته‌اند که اقدام نظامی یکجانبه در مناطق کردنشین سوریه برای ترکیه "خطرآفرین" خواهد بود.

هوفمان افزود: پنتاگون با همکاری متحدانش و شرکای ائتلاف به ترکیه متذکر می‌شود که عملیات احتمالی نظامی در سوریه پیامدهای بی‌ثبات‌کننده‌ای برای ترکیه و منطقه به همراه دارد.  

 

ترامپ: اگر ترکیه به متحدین ما حمله کرد اقتصاد او را نابود می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اگر ترکیه به متحدین ما حمله کند، اقتصاد او را نابود می‌کنم

پیش ازاین، یکی از مسؤولان  دیگر پنتاگون نیز اعلام کرد: نیروهای امریکایی در عملیات مورد انتظار در شمال سوریه، در برابر نیروهای ترکیه نخواهند ایستاد و این اقدام ترکیه نتایج دیگری خواهد داشت.

امریکا روز دوشنبه خروج نیروهایش از ایست‌های بازرسی موقت در دو شهر تل‌ابیض در حومه رقه و راس‌العین در حومه حسکه در مرزها با ترکیه در شمال شرق سوریه را آغاز .

کاخ سفید نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی می‌زند و نیروهای امریکا در این عملیات نه مشارکتی خواهند داشت و نه از آن حمایت خواهند کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا هشدار داد که اگر ترکیه پایش را از گلیمش خارج کند، با خرد و درایت خود اقتصاد ترکیه را با خاک یکسان می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала