پیش ‌روی ارتش در تخار؛ طالبان با چنگ‌ودندان مقاومت می‌کنند

پیش ‌روی ارتش در تخار؛ طالبان با چنگ‌ودندان مقاومت می‌کنند
  پیش ‌روی ارتش در تخار؛ طالبان با چنگ‌ودندان مقاومت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولسوالی درقد ولایت تخار حدود سه هفته قبل به‌ دست طالبان سقوط کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع، می گوید که عملیات تصفیوی در ولایت تخار به رهبری یاسین ضیا، معاون اول وزارت دفاع ملی و همچنین معاونان وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی پیش برده می شود و این عملیات تا پاکسازی کامل ولایت تخار از وجود طالبان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، عملیات تصفیوی در ولایت تخار وارد دهمین روزش شده است. مقام‌های محلی ولایت تخار و وزارت دفاع ملی می‌گویند در این مدت ولسوالی‌های بهارک، خواجه غار و ینگی قلعه از وجود طالبان پاکسازی شده و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

تلفات سنگین طالبان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در شمال افغانستان

طالبان یک روز قبل از انتخابات حملات شدیدی را بر ولسوالی‌های خواجه غار، چاه آب و بهارک آغاز کردند؛ در حدی که باشندگان ولایت تخار از سقوط تالقان، مرکز این ولایت با راه‌اندازی حرکت‌های اعتراضی ابراز نگرانی کردند.

اکنون اما صفحه به نفع نیروهای امنیتی برگشته است. مقام‌های محلی ولایت تخار و وزارت دفاع ملی از پاکسازی کامل حومه‌های شهر تالقان، ولسوالی‌های بهارک، ینگی قلعه و خواجه غار خبر می‌دهند.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع می‌گوید که هدف بعدی پاکسازی ولسوالی درقد است. ولسوالی درقد حدود سه هفته قبل به‌دست طالبان سقوط کرد.

به گفته‌ی آقای احمدزی، رهبری این عملیات را یاسین ضیا، معاون اول وزارت دفاع ملی و معاونان وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به عهده دارند و این عملیات تا پاکسازی کامل ولایت تخار از وجود طالبان ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала