منع نماینده امریکا در اتحادیه اروپا از حضور در کنگره توسط پمپئو

© AFP 2023 / Jim Watsonمنع نماینده امریکا در اتحادیه اروپا از حضور در کنگره توسط پمپئو
منع نماینده امریکا در اتحادیه اروپا از حضور در کنگره توسط پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو وزیرخارجه امریکا حضور نماینده امریکا در اتحادیه اروپا را در کنگره منع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، امروز سه‌شنبه قرار بود که «گوردون ساندلند» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در چارچوب تحقیقات روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره حضور پیدا کند، اما نماینده امریکا در اروپا امروز اعلام کرد که مایک پمپئو از حضور وی در این جلسه ممانعت کرده است.
این درحالیست که گوردون به طور داواطلبانه خواسته بود که در این نشست حضور پیدا کند که از سوی وزارت خارجه حضور وی منع شد.
نماینده امریکا گفته است به اینکه در کنگره نمیتواند حضور پیدا کند خیلی متاثر است که برای حل سوالات کنگره نتوانسته است در این مجلس اشتراک کند.

آیا ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا ترامپ راهی برای گریز از استیضاح خواهد یافت؟

گوردون ساندلند درحالی از حضور در کنگره منع شد که حزب کنگره در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند. محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی امریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در 25 جولای از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند. در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، اخیرا آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала