اختلاف نظر امریکایی ها بر سر برکناری ترامپ از قدرت

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج دو نظرسنجی تازه نشان می‌دهند که اکثر رای‌دهندگان از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند اما بر سر برکناری او از ریاست جمهوری اختلاف وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی اخیر NBC و  وال استریت ژورنال نشان داد که  بیشتر مردم امریکا از انجام تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی،51 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند اتهامات وارد شده به ترامپ درباره درخواست کمک از رئیس جمهور اوکراین بسیار جدی است و باید تحقیقاتی درباره آن انجام شود.

در این نظرسنجی، نظر مردم درباره حذف ترامپ از قدرت در میان احزاب مختلف متفاوت بود. 75 درصد دموکرات‌ها و 11 درصد جمهوری خواهان اعلام کردند رئیس جمهور امریکا باید از قدرت برکنار شود. در کل 49 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند خواهان برکناری او از قدرت هستند. این در حالی است که 43 درصد اعلام کردند با این مسئله مخالفند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد 53 درصد شرکت کنندگان معتقدند رئیس جمهور امریکا درباره مسئله اوکراین صادق نبوده و حقیقت را نگفته است.

آیا ترامپ به زودی به برجام باز خواهد گشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا ترامپ راهی برای گریز از استیضاح خواهد یافت؟

در این نظرسنجی سطح محبوبیت ترامپ در مقایسه با گذشته تغییر چندانی نکرده است. سطح محبوبیت رئیس جمهور امریکا 43 درصد اعلام شد. سطح محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا هم  بر اساس این نظرسنجی 33 درصد اعلام شد.

در این نظرسنجی که بین روزهای 4 تا 6 ماه اکتبر برگزار شد، 800 نفر شرکت کردند.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی امریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

 او طی تماسی تلفنی در 25 جولای از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

در نتیجه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، در تاریخ 24 سپتامبر آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را بر سر درخواست کمک از یک دولت خارجی اعلام کرد. این در حالی است که ترامپ از تماس تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی دفاع کرد و آن را «عالی» خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала