سناتور امریکایی: در 18 سال نتوانستیم در افغانستان صلح بیاوریم مطمئنم در سوریه هم نمی‌توانیم

CC0 / Pixabay / سنای امریکا
سنای امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور امریکایی رند پُل می گوید، ما 18 سال است که نتوانسته‌ایم در افغانستان صلح را برقرار کنیم بنابراین من مطمئنا فکر می‌کنم در سوریه هم نمی‌توانیم صلح را بیابیم.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور جمهوریخواه مشهور امریکایی با حمایت از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان امریکایی از سوریه گفت: نباید فکر کرد که همیشه این آمریکا است که مسئول شرکت در هر جنگی در جهان است. ما 18 سال است که نتوانسته‌ایم در افغانستان صلح را برقرار کنیم بنابراین من مطمئنا فکر می‌کنم در سوریه هم نمی‌توانیم صلح را بیابیم.

این سناتور امریکایی در توئیتی ضمن حمایت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خارج ساختن نظامیان امریکایی از سوریه نوشت: تعداد زیادی از محافظه‌کاران نو می‌خواهند که ما برای همیشه در جنگهای خاورمیانه گرفتار باشیم. حق کاملا با دونالد ترامپ است که به این جنگها پایان دهد و سربازان ما را به خانه برگرداند.

ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان عجله ندارد

دونالد ترامپ اخیرا مجددا بر تعهد دولتش برای خارج ساختن سربازان امریکایی از سوریه تاکید کرد و پیش از اعلام این صحبت نیز یک گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این خصوص داشت.

رند پُل در ادامه توئیتش تصریح کرد: امریکا سال ها قبل و در ابتدا قرار بود فقط برای 30 روز در سوریه بماند. ما در این کشور ماندیم و هر چه عمیقتر در جنگ در این کشور درگیر شدیم بدون آن که هدفی مد نظرمان باشد.

وی افزود: من کاملا جانب ترامپ را می‌گیرم وقتی که او دوباره میخواهد به وعده‌اش برای پایان دادن به جنگهای بی‌پایان ما عمل کند و یک سیاست خارجی درست مبتنی بر شعار "اول امریکا" داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала