ارتش ترکیه اهداف تعیین‌شده اش در سوریه را تصرف کرد

© AFP 2023 / Delil Souleimanارتش ترکیه اهداف تعیین‌شده اش در سوریه را تصرف کرد
ارتش ترکیه اهداف تعیین‌شده اش در سوریه را تصرف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ترکیه در جریان عملیات نظامی "چشمه صلح" اهداف تعیین‌شده در شمال شرق سوریه را تصرف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه با نشر یک اعلامیه گفته است: "عملیات «چشمه صلح» در جریان شب موفقانه ادامه داشت و در کنار عملیات هوایی، عملیات زمینی نیز جریان داشت. اهداف تعیین‌شده تصرف شدند. عملیات موفقانه براساس پلان ادامه دارد".

طبق یک گزارش دیگر نیروهای زمینی ارتش ترکیه وارد قلمرو شهر تل ابیض سوریه شده اند.

عملیات زمینی ارتش ترکیه در سوریه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عملیات زمینی ارتش ترکیه در سوریه آغاز شد

قبل از این رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" علیه حزب کارگر کردستان و "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه خبر داده بود.

اهداف اصلی عملیات نظامی "چشمه صلح" که انقره از بهار سال جاری آنرا پلانگذاری می‌کرد، پاکسازی مناطق سرحدی سوریه با ترکیه، ایجاد ساحه امن و استقرار پناهجویان سوری در آنجا اعلام شده اند. انقره قبل از این اعلام کرده بود که در ترکیه ۴ میلیون پناهجوی سوری زندگی می‌کنند و ترکیه نمی‌تواند برای همیشه آنها را نگه دارد.

حکومت دمشق دولت خودمختار در شمال شرق سوریه را که مناطق شرقی دریای فرات تحت کنترول دارد و شاخه نظامی آنرا نیروهای آزاد سوریه تشکیل می‌دهند، به رسمیت نمی‌شناسد.

دمشق چندین دور مذاکرات با دولت خودمختار کردها انجام داد، که نتیجه‌یی در پی نداشت. با این حال، مقامات سوری بارها سیاست اشغالگرانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала